2012. március 25., vasárnap

A (nagyon) nagy Lush teszt - 3. rész

Igen, megint elcsábultam, kötözzétek le a kezeimet. Mentségemre szóljon, hogy a költekezésem kivételesen jó célt szolgált... pontosabban ezúttal másnak, nem magamnak. Ma csupa testet-lelket szépítő termékről olvashattok.

Fair Trade Foot Lotion

Mindig is bajban voltam a lábápolással - a sarokreszelő túl drasztikus, a habkő semmit nem ér, a krémtől csak csúszik a talpam, de nem táplál. Végül hosszú idő után megtaláltam a gyógyírt a kiszáradt talpakra: eredeti habkő (nem az a színezett, mállós valami, hanem a kőre emlékeztető), és a Fair Trade Foot Lotion. Számomra már a csomagolás is mosolyogtató volt, a tégelyen ugyanis a "Keep your little piggies soft, supple and minty!" felirat díszeleg, amin hatalmasat nevettem. Nagyon viccesnek tartom ugyanis a lábaimat - 40-esből 37-es lett négy év leforgása alatt, ami önmagában is egy vicc, ráadásul azóta mindenki megjegyzi, hogy "Jéé, a te magasságodhoz milyen picik a lábfejeid!", úgyhogy a "little piggies" itt igazán találó kifejezés, azóta is mindig elnevetem magam, amikor rá gondolok. Térjünk rá a tartalomra: a FTFL egy közepesen sűrű, rózsaszín lábápoló, aminek bár a színéből valami édes illatra asszociálnánk, valójában egy többféle mentaolajat tartalmazó, borsmentás rágóillatú termék. Én imádom az illatát, viszont mivel nem szívódik be rögtön, általában este, lefekvés előtt szoktam használni, és elégedett vagyok a hatásával. Fontos, hogy egy hidratáló önmagában nem fogja eltávolítani a bőrkeményedést, így ilyen hatást senki ne várjon tőle. Sok negatív kommentárt olvastam arról, hogy túl hígnak találják a krém állagát, nekem ellent kell mondanom: az én krémem sűrű és gazdag, bár az enyémet az "aranykezű" Kris készítette.
Ha láttál már Lush terméket, biztosan találkoztál azokkal az embereket ábrázoló matricákkal, melyeket mindenre ráraknak. A matrica a termék készítőjét jelöli, ami egyrészt egy nagyon kedves dolog, másrészt a fanatikusabb vásárlók kitapasztalják, hogy melyik készítő termékei a legmegfelelőbbek hatásra, állagra, illatra, ugyanis mivel kézzel készített termékekről van szó, ezek egytől egyig eltérhetnek. Nekem például Kris és Kamila a két kedvenc (micsoda alliteráció, úristen), ők nagyon ügyesen keverik a krémeket és a tusolókészítményeket, illatra-állagra az ő termékeik a legszimpatikusabbak. Jó példa erre a Snow Fairy tusfürdő, amit kétszer vásároltam meg. Az elsőt Caroline készítette, ez inkább rágóillatú volt, és híg. Kamila verziója ezzel szemben sokkal sűrűbb volt, és inkább a vanília dominált az illatában. Ha egy Lush termék hatása nagyon bejött neked, mindenképp nézd meg, hogy ki készítette, és legközelebb is tőle válassz, meglátod, az is tetszeni fog!
Kamila és Kris Lush-tornya (a képminőségért bocsánat)

Lust

Mindig is nagyon ártatlan illatú parfümöket választottam magamnak: édeskés, kicsit gyümölcsös, cukros illatokat, vagy tavaszi, visszafogott virágosakat. A személyiségem is ilyen, elég visszafogott vagyok, nincs túl sok önbizalmam, de imádok nevetni, és élvezem az életet. Emellett igazi illatfüggő vagyok, az emlékeimet illatokhoz tudom a leginkább kötni, és szeretek egyszerűen csak beleszippantani a levegőbe, és érezni a tavaszt vagy épp az eső előtti illatot. Ezek után talán nem kell megmagyaráznom, miért szeretek a Lush-ban vásárolni, ott, ahol 500 méterrel az üzlet előtt már érezni a termékek illatát. Korábban már próbáltam egy krémparfümjüket, mégpedig a már megszűnt Comfortert, ám ahhoz ritkán jön meg a hangulatom, mert olyan "ehető" az illata. A krémszerű állag viszont nagyon tetszett, így elhatároztam, hogy így a 21. szülinapom után felnőttem egy igazi felnőtt illathoz. Hónapokig próbálgattam a tesztereket a kezemen, Imogen Rose, igen, finom, Tuca Tuca, ez sem rossz, Vanillary, ez is isteni, majd miután elkezdtem jázminnal és ylang-ylang olajjal párologtatni, gondoltam, ez lenne az igazi. Korábban eszembe sem jutott volna a Lust-ot használni, ám ezek után kipróbáltam, majd még egyszer, és még egyszer, majd végre megvettem. A hivatalos leírás szerint a Lust "szégyentelenül érzéki jázmin, nagyon szexi, mocskos, vágyteli illat.". Ez alapján nagyon óvatosan közelítettem meg ezt az illatot, a legkisebb illóolaj-koncentrációjú változatot vettem (tehát a krémparfümöt), és egyáltalán nem bántam meg, konkrétan azóta a csuklómat szagolgatom. A Lust egy hatalmas löket az önbizalmadnak, legalább annyira tesz magabiztossá, mint egy magassarkú cipő. Ahogy megcsapja az ember lányát az illata, hirtelen azon kapja magát, hogy egyenes lesz a tartása, végigsimít a haján, és nőnek érzi magát. Mind tudjuk, hogy a magabiztosság szépít leginkább, és ha ezt egy illatól megkapjuk, miért is ellenkeznénk? A 12 grammos verzió szerintem nagyon megéri az árát, közepesen tartós (hazaérve bekentem vele a nyakamat, és még éjjel zuhanyzás közben is megcsapott az illata), enyhén színezett, úgyhogy érdemes eldolgozni felvitel után. Különlegessége révén nem fogom mindennap használni, de nagy kedvenc lesz, azt már látom.


Charity Pot

Jelentem, még mindig szenvedek a (nagyon nagyon) extra száraz bőrömmel. A gyógyszertári krém be is vált, meg nem is, rengeteg kell belőle, és a viszkető érzés nem múlt el tőle, a babaolajgél nagyjából 12 órás hatással bír, viszont eddig az volt a legjobb. Úgy gondoltam, adok egy esélyt egy Lush testápolónak is, hátha a természetes összetevők helyrehozzák a bőrömet. Mivel hormonális okokból lett ilyen a bőröm (konkrétan a pajzsmirigyem működése miatt lett hámlóan, viszketően, pikkelyesen száraz), nem tudom, hogy külsőleg rendbe lehet-e tenni, mindenesetre nagyon reménykedem. Ha olvastátok a blog Facebook-oldalát, láthattátok, hogy tegnap újra Kutyaparti volt a Kristóf téri üzletükben, mely a kóbor kutyák ivartalanításáért folytatott kampányukra hívta fel a figyelmet. Eddig egy limitált kiadású szappan megvásárlásával segíthettél, most a Charity Pot nevű testápolóval. Mivel szerettem volna hozzájárulni a kampányhoz, úgy döntöttem, ezt a terméket választom, az eladók pedig megerősítették, hogy valóban ez az egyik leghatásosabb hidratáló testápolójuk. A kisebb kiszerelés landolt a kosaramban, mert úgy gondoltam, tesztelem, mielőtt egy nagyobb összeget kiadnék a nagy méretűre. Az első szippantás a többi Lush-illathoz képest csalódás volt, mivel elsőre egyáltalán nincs jó illata, bár tudom, hogy a hatás számít. Fél órára rá viszont elolvastam egy értékelést, ahol azt írták, hogy a zselés szaloncukorra emlékeztet az illata, így legközelebb úgy szagoltam bele, hogy azt az illatot kerestem, és meg is találtam. A rossz illat azóta elillant, és már csak a csokiborítású, zselébelsejű szaloncukrot érzem benne. Ezt a testápolót nappal szoktam használni, és egyelőre elégedett vagyok vele - nagyon könnyen beszívódik, egyáltalán nem hagy zsíros nyomokat, és a viszketés is elmúlt. A tudat pedig, hogy jótékony célt is szolgál, plusz löketet ad, hogy megvásárold. Március 31-ig ezt meg is teheted, így ha luxuskényeztetésre és segítségnyújtásra vágysz egyszerre, sétálj el a legközelebbi Lush üzletbe, és próbáld ki a Charity Pot-ot!

5 megjegyzés:

Marcsi írta...

Én pont vásároltam a Lushban :)

Regina M. írta...

Na és mit vettél? :)

Violet írta...

Szia!

Látom, még mindig nagyon szereted a Lush termékeket. Azért én a helyedben óvatosan bánnék a "természtes" jelzövel...Sajnos a Lush termékek nem 100%-ban természetesek, tartalmaznak vegyszereket (pl. sodium laureth sulfate) és parabéneket is, amik különösen veszélyesek, ha hormonproblémáid vannak!

Kélek, olvasd el ezt a cikket:http://bodybynature.ca/2011/09/26/busted-lush-sweetie-pie-shower-jelly/

Én is inkább a Manna Szappan termékeit javasolnám neked, azok valóban természetesek. Szerintem érezni fogod a különbséget.:-)

Regina M. írta...

Hú, köszönöm, hogy belinkelted! Tudtam arról, hogy a parabének és az SLS nem a legegészségesebb dolgok, de azt nem, hogy hormongondok esetén jobban oda kell figyelnem ezekre.. bár a Sweetie Pie-t annyira szeretem, hogy lehet, hogy bevállalok heti egy méregdózist, bár ez abszolút nem követendő példa.. :) A Manna szappant pedig megnéztem, és már ki is néztem jó pár dolgot onnan. :)

Névtelen írta...

Szia! En is nagy Lush-rajongo voltam,amig nem jartam utana rendesen a termeszetes borapolasnak. Az antalvali.com-on rengeteget lehet olvasni mindenfele temaban,es van webshopjuk is,az ottani cuccok teljesen rendbetettek a nagyon problemas boromet:) erdemes lenne megnezned! Azert szerencsere igy is van egy-ket lush-termek,ami a nagyon szigoru kriteriumoknak megfelel:) ja es nekem is nagy kedvencem a lust!