2012. március 25., vasárnap

Egészséges fagyi?

A gyümölcsfagyiknak lehet egy olyan látszata, hogy a gyümölcs miatt egészségesek. Pedig a sok édesítőszer vagy cukor, és az alapul szolgáló tej vagy tejszín miatt igazi kalóriabombának számítanak. Persze kit érdekel, amikor ilyen finom, viszont most találtam egy olyan módszert, aminek hála egy lépéssel közelebb kerülhetünk az egészséges fagyihoz.

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én imádom a banánt. Pontosabban mindenhogy imádom, kivéve nyersen, úgy magában. Nutellás-banános palacsintában, banános sütiben viszont minden mennyiségben jöhet, és a gumicukorból meg a jelly bean-ből is a banánosat eszem ki először, így előszeretettel készítek banános édességeket. Nemrég, amikor igazi, milliókalóriás amerikai milkshake receptet keresgéltem, találtam egy fagyireceptet, ami banánt használ fel alapként. Gondoltam, utánajárok az ügynek, a vége pedig az lett, hogy fél órát kinyúlva feküdtem a kanapén, majd elkezdtem írni nektek ezt a postot.
Kiderült ugyanis, hogy a banán megfagyasztva, majd felaprítva krémesebb, mint bármelyik tejszínalapú fagyi. Semmi jégkása, semmi kőkemény banándarab, hanem maga a tökéletesség. A dologhoz hozzátartozik, hogy aprító vagy egy izmosabb turmixgép nélkül nem lehet elkészíteni ezt a fagyit, de szerintem mindenkinek akad már otthon ilyesmi.


Ha megvan a gép, egyszerű a feladat: tetszőleges mennyiségű banánt negyedelve, bezacskózva tegyél a fagyasztóba, és várd meg, amíg teljesen megfagy. Két banánból két szolid adag lesz, először érdemes simára mixelni, majd utána hozzákeverni a további hozzávalókat. Ha nagyon dobálná a gép a banánt, várj egy kicsit, hogy elkezdjen olvadni. Fontos tényező, hogy minél érettebb banánt használsz, annál banánosabb lesz a kész fagyi íze, így ha nem kifejezetten pl. nutellás-banános fagyit szeretnél készíteni, bátran bevetheted a zöld csücskű, friss példányokat. A banán kesernyés, "zöld" utóízét egy kis mézzel tudod elvenni, ám ezzel óvatosan bánj, hiszen az érett banán önmagában is édes. Én először málnafagyit csináltam, ami nagyon jó lett, de az összetételek a fantáziádra vannak bízva: mogyoróvajjal, tejkaramelladarabokkal kevésbé diétás, de málnával és eperrel még a gyümölcsnapba is simán belefér.
Egy két banánból és 10 deka málnából készült változat 230 kalória, ami nagyjából egy gombóc tejszínalapú málnafagyinak felel meg, így sokkal szerencsésebb választás nyáron, amikor mást se ennénk, csak fagyit, ráadásul laktózérzékenyek is fogyaszthatják. Ha minden összetevő fagyasztott, vagy csak szilárd összetevővel (pl. csokidarabok) dúsítod, fagyiskanállal is formázható, de ígérem, ráállok a témára, és folyamatosan beszámolok nektek az eredményekről. Persze ha kitaláltatok egy jó változatot, ti is kommenteljetek, hogy megtaláljuk a tökéletes, egészséges fagyit. :)

1 megjegyzés:

Laura írta...

Már bekészítettem a fagyasztóba a banánt... holnap ki is próbálom! :-)