2011. július 24., vasárnap

Amy Winehouse (1983-2011)

Sajnos tegnap rossz hírre érkeztem haza, és bizonyára ti is hallottátok már, hogy Amy Winehouse tegnap délután elhunyt. A következő pár sorban én is megemlékezek róla.

Nem arról szeretnék nektek írni, hogy Amy mekkora stílusikon volt, mert sok személyes emlékem van vele kapcsolatban, amikor 15-16 éves voltam, szinte csak és kizárólag a Frank című albumát hallgattam, amit alig húszévesen adott ki, és bár csak a szakmai világ értékelte, kellően megalapozta a második album, a Back to Black sikerét. Sajnos, ahogy ő is énekelte, "love is a losing game", azaz a szerelem egy vesztes játszma, Amy mélyrepülése ugyanis főleg a szerelemnek köszönhető. Amikor megismerte a férjét, Blake Fielder-Civilt, szinte rögtön belekerült a drog és az alkohol csapdájába, a férfi súlyos crack- és heroinfüggőségben szenvedett, és hamar rászoktatta a feleségét is ezekre a szerekre. Hihetetlen volt, ahogy a korábban duci, mosolygós, egészséges nőből (kép itt) egy élő roncs lett, és hiába volt elképesztően tehetséges, inkább bulvárhősként híresült el. Barátai és rokonai, de még rajongói is fel voltak készülve arra, hogy előbb-utóbb a halálát okozhatja az életmódja, viszont némi reménykedésre adott okot az, hogy kijelentette, elvonóra megy, hogy a következő világ körüli turnéján teljes erőbedobással teljesíthessen. Amikor bejelentették, hogy a turné Budapestet is érinti majd, valamiért nem rohantam egyből jegyért, mert éreztem, hogy rehab ide, vagy oda, a koncert nem lesz megtartva. Már másnap megjelent a hír, hogy belgrádi koncertjén Amy szörnyen leszerepelt, ki tudja, hogy részegen-e vagy bedrogozva, de sem énekelni, sem mozogni nem tudott, és szerintem ez volt az a koncert, ami a vesztét okozta. A menedzsment azonnal lemondta az egész turnét, hogy az énekesnő a gyógyulására tudjon koncentrálni, de a sors sajnos máshogy rendelte, Amy tegnap belépett a 27-esek klubjába. Végezetül jöjjön az egyik kedvenc számom tőle, ami még a drogok, az alkohol, és a botrányok előtt, 2004-ben készült - én erre az Amy Winehouse-ra fogok emlékezni.

Nincsenek megjegyzések: