2011. február 11., péntek

Vágd rövidre!

Először is szánom-bánom, hogy ilyen régóta nem jelentkeztem, de újra elkezdődött a suli, és a brutális-katasztrofális órarendemnek köszönhetően nem sokat vagyok itthon. Kicsit eltérve a divattól most ismét egy szépségápolási téma következik, mégpedig az, hogy miért érdemes rövid hajat vágatni.

A téma nálam nagyon aktuális: 19 évig a legrövidebb és egyben legmerészebb frizurám egy egyszerű, egyenes vonalú, állig érő fazon volt. Régóta szemeztem azonban a rövid hajjal, mert mivel hosszúkás az arcformám, az egyenes, lógó haj a legkevésbé sem állt jól. A segítség egy nyári zápor képében érkezett: borzalmasan megáztam, és a hajam szinte gyapjúvá fújódott fel - akkor döntöttem el, hogy elegem van, levágatom. A fodrász alig akart hinni nekem, de én bizony meggyőzhetetlen voltam, levágattam. Majd rá két hónappal még rövidebbre. Persze volt sírás-rívás, fogadalom, hogy rózsaszín parókában fogom leélni az életemet, majd az első hajmosás után, ami az eddigiekkel ellentétben kb. 3 percig tartott szárítással együtt, megnyugodtam. Egyszer azonban megláttam egy képet magamról, és nagyon fiúsan festettem, így elkezdtem újra növeszteni. Annyira borzalmas volt viszont a növesztési fázis, hogy ma reggel megadtam magam, és elvágtáztam a fodrászhoz. Amikor itthon belenéztem a tükörbe, boldog elégedettség fogott el: azért mégis ez az igazi. És persze fel vagyok vértezve azóta egy csomó tippel arról, hogyan borzoljam össze a hajam úgy, hogy nőies és csinos legyen.
Mivel ez egy igen nagy és merész lépés, megosztom veletek a tapasztalataimat a rövid frizuráról, annak minden előnyével és hátrányával együtt.


Előnyök: A rövid haj egyszerűen kezelhető, a hajmosás kb. 2 percig tart, a hajszárítás szintúgy. Egy kis hajlakk és wax segítségével könnyed, borzas hatást érhetünk el. A hosszúkás, ovális, és szív alakú archoz nagyon jól mutat, kerek archoz viszont nem ajánlom (nézzétek csak meg Ginnifer Goodwin haját.. ugye?). Az sem mellékes tény, hogy az úgynevezett "pixie" fazon mostanában rendkívül divatos, és - hiába állítanak a férfiak mást - igazán nőies.
Hátrányok: A rövid hajon sokkal jobban meglátszik az, ha nő, mint a hosszún. Érdemes ezért olyan fazont vágatni, mely növés után is tartja a formáját. Ebből az is kiderül, hogy festett hajon a lenövés is sokkal látványosabb, ezért érdemes olyan árnyalatot választani, mely kevésbé szembetűnő.

Rendkívül fontos, hogy a rövid haj mellé érdemes kicsit erősebben sminkelni, hogy a "női" oldalad is érvényesüljön. A kerek nyakkivágású, kicsi galléros ruhácskák nagyon bájosak a rövid hajhoz (lásd a Pán Péter tündérei című bejegyzést), csakúgy, mint a virágos alapszínek, illetve a naturális, nude árnyalatok. Mindenkit bíztatok arra, hogy életében egyszer próbálja ki a rövid hajat, vagy legalábbis merjen változtatni!

2 megjegyzés:

GKriszti írta...

akárkinek akármilyen jól álla a rövid, szerintem akkor is fiús. Másrészt tényleg gyakoribb utánavágást, esetleg beállítás igényel.
Üdv. K.

Névtelen írta...

Egy rövid haj, csak egy jó vágástól lesz könnyen kezelhető..és rengeteg ilyen fazon van..amit reggel 5 perc alatt belehet lőni. A rövid haj lehet ugyan olyan bájos és kislányos mint a hosszú..egyáltalán nem fiús ha egy lánynak az van. Tudni kell viselni..hiszen maga az arc formája , karaktere nem változik meg attól ha rövid a frizura.,.. pont úgy mutat mintha valakinek össze van fogva a haja..vagy kontyban van. Mindig friss látványt kölcsönöz..és üde megjelenést. A hosszú haj csak akkor szép..ha dús..egészségesen fénylő és tiszta. Mivel másnapra már összeesik általában..ezért sokszor csak összefogják.. nem sok értelem így van így a hosszú hajnak.