2011. február 3., csütörtök

Divat kérdezz-felelek: Új élet, új ruhatár

Amikor megnyitottam Johanna levelét, el sem hittem, hogy ez tényleg nekem jött. A lány megható sorai hatalmas löketet adtak a munkámhoz, és amit olyan sokan gyanítanak, igaz: valóban ezekért az apró pillanatokért érdemes belevágni a bloggerkedésbe.

Johanna elmondta, hogy egy szakítás után szeretne sokkal csinosabban, romantikusabban öltözködni. Levelében leírta, hogy alapjáraton inkább farmeres, semmint kosztümös típus, és egy új, lányosabb, divatos ruhatár összeállításában kérte a segítségemet. Mivel ebből a postból mindenki sokat tanulhat, olvassatok tovább!

A romantikus stílus szezonról szezonra tartja magát a világtrendek közt, de mindig más formában jelenik meg. Tavaly inkább az apróvirágos-bájos-kislányos vonalát érezhettük, én most egy merőben más, letisztult megközelítését mutatom meg nektek. Johanna méretei adottak ahhoz, hogy mindenféle darabbal kísérletezhessen, és elárulom, hogy amiről azt gondolta, hátrány, az igazából hatalmas előny: a lány ugyanis 180 cm magas. Én a magam 173 centijével mindig is kicsit magasabb alkatról álmodoztam, mert bár hiába hosszúak a lábaim, a derekam rövid. Sokat segített, hogy láthattam a kérdezőm fotóit Facebook-on, így nem csak elméletben tudtam összeállítani neki a szetteket.

A romantika egyenlő a bájjal: púderes, rózsás, világos és sápadt színek, finom anyagok, lágyan redőző, hullámzó minták - ha ezt a mondatot megjegyeztétek, már nem lehet gond. Johanna elmondta, hogy 40-es méretű nadrágot hord, és 36-38-as felsőket, majd rákérdezett, hogy lehetne-e kicsit csalni a nadrágmérettel. Természetesen öltözködés terén nincs lehetetlen, így azt tanácsolom, hogy ha hasonló cipőben jársz, válassz indigókék, és annál sötétebb, koptatás és szaggatás nélküli farmereket. Át tudtam érezni a lány helyzetét, mivel én is pont 40-es farmert hordok, az én taktikámat azonban már leírtam korábban: olyan nadrágot választok, amely a derekamra, csípőmre passzol, majd a szárát varrónővel beszűkíttetem olyanra, hogy szinte harisnyának tűnjön, tehát kövesse a lábam vonalát. Ezzel a kis trükkel hitték az én L-es farmeremre, hogy S-es, úgyhogy valamit biztos ér a dolog. Fontos tudni, hogy a romantikus stílus nem követeli meg a szövetnadrágokat és kosztümöket, így hétköznapokra is tökéletes viselet. A magas alkaton tökéletesen mutat az oversized kardigán, melyet a bátrabbak egy legging-gel is hordhatnak, de szigorúan csak akkor, ha a felső eltakarja a feneket (örök szabály, hogy a legging nem nadrág!). A fűzős cipőcskék szintén nagyon bájosak, és nem utolsósorban kényelmesek is, ráadásul dupla zoknival télre, zokni nélkül nyárra is megfelelnek. Egy-egy olyan kiegészítő, mint a pasztelles-rózsás kitűző, vagy egy krémszínű öv egyszerű, de nagyon hatásos stílustrükk.


Johanna számára szinte kötelezőek a csinos ruhák: az első, virágos darab szépen megnyújtja a derekat, ráadásul hordhatunk hozzá gladiátorszandált (feketét, barnát), mely a nyár egyik kedvenc darabja már évek óta. A púderrózsaszín ruhácska szürke kardigánnal és topánkával inkább hétköznapi, viszont egy fekete magassarkúval és borítéktáskával azonnal koktélruhává válik. Az olyan fiús darabokat, mint a bőrdzseki, szintén bele lehet építeni a romantikus stílusba, csupán az árnyalatot kell ügyesen megválasztani, és le kell emelni a polcról egy elegáns selyemsálat is, mely nagyon jól mutat a bőr keménységével. A lány egyik legfontosabb kérdése a cipő volt. Én mindenképp arra buzdítom, hogy bátran hordjon magassarkút, hiszen az az egyik legjobb önbizalomtuning, de bátran válogasson a ritkábban fellelhető törpesarkúak között is. Ha a kényelem a fő szempont, az előbb említett Oxford stílusú fűzős cipőkkel, vagy egy szolid telitalpú bokacsizmával tökéletessé teheti szettjeit. Hogy fokozzuk a hatást, érdemes egy enyhe, rózsás nappali sminkkel készülni mindennap, egy leheletnyi színezett hidratáló, egy réteg szempillaspirál és egy kis pirosító tökéletesen elég. Johanna hosszú haja jól mutathat hanyagul, a fej tetején felgumizva, kiegyenesítve, és bájos loknikkal is.

Még egyszer szeretném megköszönni Johanna levelét, remélem ezzel a két összeállítással tudtam segíteni!

5 megjegyzés:

GodMother írta...

Ez eddig az egyik legjobb poszt!!! Hajrá, és így tovább! :)

Olyan púderszínű ruhát már nagyon régóta szeretnék, nem tudjátok hol lehetne beszerezni? A szín nem annyira lényeg, inkább a fazon.

GodMother írta...

És utólag is: Isten éltessen sokáig, boldog szülinapot!

Regina M. írta...

Nagyon köszönöm :)
A H&M és a Zara előszeretettel használja ezt a fazont, de akár egy hosszított felsőből is tudsz ilyet csinálni, csak egy vékony öv kell hozzá, és az, hogy a felső tényleg nagyon hosszú legyen, mert ugye az öv miatt lerövidül a hossza.

Johanna írta...

Köszönöm a postot!!!

Névtelen írta...

Több olyan üzlet is van, ahol minden farmer-fazon normál, hosszabb és rövidebb változatban is megtalálható (30-32-34)pl. Levi's, Esprit. Magasabb lányoknak néha nehéz megfelelő hosszúságú nadrágot találni, érdemes nekik az ilyen helyeken szétnézni. H&M-et és a Zara-t nem ajánlom azoknak akiket zavar az, ha 8 éves kínai kislányok varrják a ruháikat napi fél euro-ért (van róla egy dokufilm).