2011. január 10., hétfő

Mesésen hidratált ajkak - Ajakápoló teszt

Sajnos vékony és száraz bőröm van, így a hidratálásra nagyon oda kell figyelnem. A szám bőre fokozottan érzékeny, ha egy kis szél éri, már nehezen helyrehozható károk keletkeznek, főleg ilyenkor télen, amikor a hideg és a fűtés is irritál. Sok-sok ajakápolóval próbálkoztam már, és itt az ideje, hogy megosszam veletek a tapasztalataimat.

Első számú tanács: Labellot ne. Sokáig használtam, rengeteg félét, de a hatása csak addig tart, amíg a szájon képzett filmréteg le nem kopik, és még - a funkciójával ellentétesen - szárít is. Hiszem, hogy ajakápolóból nem érdemes drágát venni, ezért jelen esetben is meghúztam egy nagyjából ezer forintos képzeletbeli határt. Nézzük a kínálatot!

Carmex
Ez a komoly történelemmel rendelkező ajakír hazánkban is egyre népszerűbb, sminkesek és átlagemberek is esküsznek rá. Tavaly ősszel szereztem be az elsőt, és a Labello-hoz képest ég és föld volt a különbség. Itthon tégelyes, csavarós és nyomós változatban kapható, én az utóbbit tartottam minden szempontból a legjobbnak, így azt használtam. Az illata kicsit mentolos, de inkább vegyszerre emlékeztető, nem túl kellemes. Egyszerű felvinni, bár a mentol bizsergető hatását nem mindenki szereti. A Carmex-nek meglehetősen fényes textúrája van, így szájfénynek is elmegy, nagy előnye, hogy nem ragad, és tényleg nagyon jól hidratál. Viszont ha már egy napig nem használtam, ugyanúgy kiszáradt a szám tőle, így ez is némiképp "függővé" tesz. Az összetevői közt fellelhetőek olyan anyagok, melyeknek nem biztos, hogy a szánkon a helye, na és persze ott az ára, ami nem elhanyagolható: nagyjából 1000 Ft körül mozog. Összesítve a Carmex nálam 4/5.

Neutrogena 6 hour protection
Amikor elfogyott a második, és egyben utolsó Carmex-em, elkezdtem kutatni a neszesszeremben, és meg is találtam a korábban használt Neutrogena ajakápolómat. Csodáltam is, hogy miért nem fogyasztottam el az egészet, aztán felvitel után rájöttem: viaszos, furcsa érzést nyújtó textúrája nem túl komfortos az ajkaknak, ráadásul fura, édes íze is van, viszont tény, hogy védi a száj érzékeny bőrét. Ez a darab hat órán át garantálja a hidratáltságot, viszont akkorra általában letöröltem, aztán rájöttem, hogy éjszakára jó választás is lehet, így néha be fogom vetni. Az ára viszont meglehetősen magas volt, ha jól emlékszem, ezt is kb. egy ezresért vettem. Neutrogena: 3/5



Alverde körömvirágos ajakápoló
Sok jót hallottam erről a természetes összetevőkből készült ajakírről, így tegnap beszereztem egyet. Alapjáraton imádom a körömvirág illatát, ezért beleszippantva szomorúan konstatáltam, hogy ennek nem olyan illata van, sokkal inkább gyurma, bár én a gyurma illatát is imádom. Ha nem lenne rajta a sárga kupak és az Alverde felirat, akár natúr Labello-nak is tűnhet, mert mind kiszerelése, mind állaga arra emlékeztet. Viszonylag könnyen kenhető, kellemes textúrájú, ám a hidratáltságért több réteg kell belőle. Utcára, könnyű ajakbalzsamként tökéletes (például én utálom, amikor az utcán vastag réteg ajakír van rajtam, valahogy nem ad komfortérzetet), és már az összetevői miatt is érdemes a Labello-t erre cserélni. Alverde: 4/5

Primus Kamillás ajakír
A Primus minden szempontból kakukktojás. Gyógyszertárban és esetleg bioboltban beszerezhető ajakápolóról van szó, és most figyeljetek: kb. 300 Ft az ára. Csomagolása rendkívül egyszerű, kékeszöld, ha levesszük a kupakot, akkor láthatjuk, hogy egy szintén kékeszöld, kitolós viaszrúdra emlékeztető ajakír a csomag tartalma. A "nem a külső a fontos" szabály itt érvényesül a legjobban: az ajakír könnyen kenhető, és csodásan hidratál, gyógyít és ápol. Esténként érdemesebb használni (vagy otthon), mert a bevonat a szánkon néha furcsa érzést nyújthat, a csodásan puha ajkak azonban mindenért kárpótolnak majd. Ár/érték viszonylatban messze ez a legjobb ajakápoló, amivel valaha találkoztam, így a Primus bizony megkapja az 5/5 pontot.

7 megjegyzés:

Berta írta...

Nagyon szeretem a gyógyszertáras termékeket, úgyhogy a Primust tuti kipróbálom. köszi

sunbeam írta...

Hmm, ez a Primus felkeltette az érdeklődésemet, főleg, hogy én csak éjszakára szeretek ajakápolót feltenni. Köszi :)

eurogirl írta...

Én nagyon szeretem a Lush ajakápolóit! Sajnos elég drágák, de nagyon jó illatuk van, remekül hidratálnak és egy kis tégely sokáig elég. Nálam eddig minden bevált amiben méhviasz van, lehet, hogy a Primus-t is kipróbálom, jól hangzik!:)

Regina M. írta...

Igen, sokat gondolkodtam rajta, hogy beletegyem-e a felsorolásba az új Lush ajakápolómat, de mivel az inkább ajakszínezőként funkcionál, majd a sminktermékekhez sorolom. Annyira nem is hidratál jól, mint a Primus (sőt, nekem inkább szárít), viszont az illata.. :)

GodMother írta...

Én most a fehér színű Neutrogena ajakápolót használom, és nagyon meg vagyok vele elégedve. Régebben kipróbáltam a Carmex-et, de én nem bírom a szagát és a hatása se nyűgözött le.
Néha használok még az epres Labellot is, de csak ha egy kis színre vágyok, és annak nagyon szeretem az illatát.

Vadpulyka írta...

Ma vettem is egy Primust. :3
Köszönöm a tippet. ^^

Timea írta...

Évek óta kerestem hasonló ajakírt, mint amit gyerekkoromban egyszer használtam. A leírás alapján reméltem, hogy ez lesz az. És tényleg olyan! KÖSZÖNÖM!