2010. december 30., csütörtök

Vodkazselé (Jell-o shots) recept Szilveszterre

Idén a szilveszteri bulira valami különlegessel szerettem volna készülni, és emlékszem, már a Jóbarátok egyik részében kinéztem, hogy a bulikon valami zselészerű alkoholt esznek az amerikaiak, és hamar kiderült, hogy a vodkazseléről, azaz jelly (jell-o) shots nevű dologról van szó. Az élmény még friss, de gondoltam, Szilveszter előtt még megosztom veletek a receptet.

Nehezítette a dolgot, hogy magyar nyelven csak egy ilyen receptet találtam, az viszont nem működött (jó volt fél liter vodkát kidobni), szóval most biztosra akartam menni, így anyukám tapasztalatára is szükség volt. Fontos, hogy betartsátok az instrukciókat, és hogy minél gyorsabban dolgozzatok. Íme a hozzávalók egy adag porhoz:

1 zacskó gyümölcskocsonya por (mi erdei gyümölcsös Dr. Oetker-t vettünk)
1, 2 dl víz
1, 2 dl vodka (ez esetben nem érdemes a minőségre törekedni)
műanyag felespoharak


A zacskó tartalmát keverjük el az 1,2 dl hideg vízzel (a zacskón lévő utasításokat ne vegyük figyelembe), majd közepes lángon kezdjük el melegíteni. Előtte ugyanennyi (1,2 dl) vodkát tegyünk be a mikróba, és melegítsük langyosra (ne forrjon fel!). Miközben melegszik a zselé, folyamatosan kevergessük kézi habverővel, nehogy összecsomósodjon (ennyi vízzel könnyen megy), majd rögtön, miután felforrt a zselé, és hab képződött rajta, vegyük le a tűzről és adjuk hozzá a meleg vodkát. Fontos, hogy dolgozzunk gyorsan, hogy az eredmény csomómentes legyen. Ha esetleg mégis összeugrana a zselé, tűzhelyen újramelegíthetjük az egészet, a lényeg, hogy ne forrjon fel a keverék, mert így elveszik az alkoholtartalma. Ha összekevertük, gyorsan töltsük a műanyag felespoharakba (elég félig tölteni), és hagyjuk megdermedni a hűtőben. Nem egy méregerős dolog, de vicces kiszippantani/kikanalazni a poharakból, így tökéletes a buli első perceire, amikor még feszengős a hangulat.

7 megjegyzés:

panni. írta...

na ezt ki is jegyzetelem. hátha holnap erőt veszek magamon, és megcsinálom :D

Regina M. írta...

Helyes, majd szólj, hogy sikerült. :)

panni. írta...

nem volt erőm. de a lakásavatón biztos lesz :D

Névtelen írta...

Egy adag az körülbelül hány pohár vodkazselét takar? :)

Regina M. írta...

Jó kérdés, mert elég rég csináltam, de ha jól emlékszem, 12-16 felespohár biztos volt. :)

Gwyll írta...

Én is a Jóbarátokból vettem az ötletet :) Nekem is az okozta a problémát, hogy nem találtam magyar nyelvű receptet. Szóval köszi, hogy megosztottad, tuti kipróbálom :)

Névtelen írta...

Huuu ez nagyon jó! A gyümikocsonyától lett ilyen piros?