2010. december 12., vasárnap

Így sminkelek én

Valószínűnek tartom, hogy volt már sminkes post a blogon, de egy év alatt sokat tapasztaltam ezen a téren, és szeretném ezeket a tapasztalatokat veletek is megosztani. Íme, ezeket használom én nap mint nap!

Sajnos olyan típus vagyok, hogy hiába hagyok három (na jó, egy) órát a készülődésre, mindig megnyílik előttem valamiféle misztikus időkapu, és azon kapom magam, hogy öt percem van indulásig. Míg régebben legalább negyed óra kellett ahhoz, hogy normális nappali sminket készítsek magamnak, ma már ez öt perc alatt is megy, így elkerülhető a napi idegbaj. Mióta rövid a hajam, nem kell a feltűzéssel/vasalással bajlódnom, bár tény, hogy amikor itthon kuksolok egy hétig, profi módon be tudom szárítani a hajamat még hajkefe nélkül is, viszont minden más alkalommal egy tincs kilóg, a frufrum nem jó, szóval csak a szokásos. Szerintem a körömlakk nagyon fontos, sokat elárul a viselőjéről, épp ezért mindig a táskámban tartom az aktuális színt, mert a lepattogzott köröm nagy mumus nálam. Ha már egy kis milliméternyi darab hiányzik, takargatom a kezem, szerintem nagyon igénytelen az ilyen, maximum 14 év körüli metálos lányokon állja meg a helyét. Mostanában három színt használok, és ezekben soha nem csalódok: az Essence mályvás "Walk of Fame" és szürkés-zöldes "Movie Star" árnyalatát, valamint a csodás csokibarna Astor "VIP Brown"-t. Kedvenceim mégis a Rimmel lakkok, mert borzalmasan egyszerűen lehet őket felvinni, és tartósak is. Sajnos ezekből nehezebb mindenhez passzoló árnyalatot találni. A napi sminkem is olyan egyszerű és minimalista, mint a körömlakkjaim, bár ehhez elengedhetetlen az arc hidratálása. A kék klasszikus Nivea krémnél jobbat eddig nem találtam, de ezt csak éjszakára használom, mert elég zsíros, de nagyon hatásos. Nappal az Avon hidratáló szérumát használom azokra a területekre (homlok, orr, áll), ahova később púder kerül, de oda semmiképp, ahova pirosítót viszek fel, mert akkor foltos lesz. Azért szeretem ezt a szérumot, mert estig biztosan nem lesz tőle száraz az arcom, vagy ha mégis, akkor sem látszik. A szemem alá egy olyan alapozót használok, ami sajnos az arcomon nem vált be, túl világos, viszont korrektorként több, mint tökéletes. Ezt a kisujjammal, ütögető mozdulatokkal viszem fel.


Ezután jön a szempillaspirál, vagyis az esetemben spirálok. Két réteget használok, két különböző spirálból. Az első réteg a Max Factor False Lash Effect-je, amire még száradás előtt rádobok egy réteg Maybelline Colossal-t. Ez a két réteg így tökéletesen kiegészíti egymást, a False Lash Effect dúsító hatása és a Colossal hosszabbító képessége nagyon jól érvényesül, mégpedig csomómentesen. Ezután jön a pirosító, ami nélkül szerintem egy nőnek sem szabadna az utcára mennie. Már az első pirosítóm is háromcsíkos Astor volt, és tökéletesen meg vagyok elégedve vele, így azóta is azt használom. Két árnyalatból válogatok: a "Perfect Toffee" barnás árnyalatával az abszolút kedvenc, de ha nagyon sápadt vagyok, a "Flamenco Glow" korallos-pirosas színe jobban beválik. Mivel hosszúkás arcom van, a fülemtől majdnem vízszintesen viszem fel a színt pontosan a szemem közepéig, és nagyon bevált ez a technika. Ezután - mivel alapozóra szerencsére nincs szükségem - egy világos Avon púderrel fejezem be a műveletet, amit azért szeretek, mert egyenletesebb, "profibb" lesz tőle a végeredmény, és az illata is nagyon jó. Télen és éjszakára elengedhetetlen a Carmex ajakbalzsam, ami szájfényként is funkcionál, és tényleg egy igazi csodaszer. Sajnos a komolyabb sminkelés egyelőre nem megy, de dolgozom az ügyön, és karácsonyra végre megkapom életem első rendes sminkecset-készletét, majd beszámolok róla mindenképp. Érdekel a véleményetek a napi sminkekről, írjatok bátran kommentet, és vitassuk meg a kérdést!

Nincsenek megjegyzések: