2010. december 5., vasárnap

Dolce vita a váci Főtéren

A divathoz fűződő szerelmem nem egyedülálló, odavagyok ugyanis az olasz ételekért. Persze nem vagyok egyszerű eset, ami az evést illeti (ebben sokan megerősíthetnek), de egy jó kis trattoria általában nem okoz csalódást. Mivel alapvetően váci vagyok, nagyon hiányoltam a "hazai" palettából egy igazi, autentikus olasz éttermet, szerencsére ez a kívánságom a héten teljesült.

Be kell vallanom, azon kívül, hogy mindennap kibattyogok a váci vasútállomás harmadik vágánya elé, és vissza, már nem sok dolog köt Váchoz - bár ezt ne értsétek szó szerint. Ritkán járok a városban, a barátaim vagy Pesten, vagy még messzebb élnek már, így igazán itt nem tudok hódolni az aktív kikapcsolódásnak. Persze vannak nagyon jó dolgok a városban, a barokk Főtér például gyönyörű, van csokizónk és itt van a híres Desszertszalon, de egy olasz éttermet nagyon hiányoltam. Pizzéria persze akad bőven, és van is köztük jó sok kedvenc is, de az igazi kemencében sült, vékony tésztás, ropogós pizzáért eddig legalább 30 km-t kellett utaznom. Nemrég azonban egy blogon olvastam, hogy hamarosan nyit a Messina nevű olasz étterem, így tegnap nem bírtam magammal, és elindultunk a tesztelésre. A hely egy kicsi, barátságos kuckó az előbb említett Főtéren. Az étlapon még én, a világ legválogatósabb embere is legalább 10-15 tételt találtam, amit legszívesebben azonnal végigkóstoltam volna, de úgy gondolom, egy olasz éttermet legjobban a Margherita pizzájuk határoz meg, így azt rendeltem.


Hamarosan az asztalomon landolt a 32 centis csoda, pontosan úgy, ahogy megálmodtam: a vékony, kemencében sült tésztán, és a finom, de nem hivalkodó paradicsomszószon forrón gőzölgött az igazi mozzarella (a tulaj szerint csak eredeti olasz bivalymozzarellát használnak), és most jön a vicc: mindez 750 Ft-ba került. A korrekt árak az étlap egészére vonatkoznak, ami hatalmas pluszpontot jelent. A hely hangulata, és a személyzet kedvessége (még a szakács is kijött megkérdezni, hogy ízlett-e az étel, és a menü végén még egy-egy limoncello-val is megleptek minket) garantálja, hogy ahogy elkészülnek a szóróanyagok, mindig előre kell majd asztalt foglalni. Én csak annyit mondok, hogy remélem, megéheztetek a képtől, és ha Vácon jártok, mindenképp betértek majd ide.

4 megjegyzés:

jesuisunprince írta...

Legközelebb Vapianozunk! :-)

Regina M. írta...

Én azt nem szeretem, kellemetlenül érzem magam a nagy nyüzsiben.. majd ha egyszer bezárják miattam! :D

Berta írta...

Most vettem észre, hogy visszatértél. Jobb később mint soha.

Regina M. írta...

Igen, a phenom'enon-t most hanyagoljuk (sajnos), ehelyett új projektet indítottam, nézd meg azt is! :)
http://budapestsparkling.blogspot.com