2010. november 23., kedd

A láthatatlan kiegészítő

Már kiskorom óta az illatok rabja vagyok. Az emlékeim leggyakrabban illatok hatására jönnek elő, imádok például beleszippantani az adventi vásár égetett cukor-forralt bor-füstillatába, imádom a magazinok, könyvek illatát, és az épp elfújt gyertya füstjét (amit én csak "szülinapillatnak" hívok). Ebből szerintem kitaláltátok, hogy a parfümökért is odavagyok.

Kb. 14 évesen kezdtem rendszeresen parfümöt használni, de már 8-9 éves koromban is bolondultam a csillámos Barbie parfümért, aminek az illatáról egyszercsak minden gyerekkori emlékem beugrik. Akkoriban voltak divatosak a Malizia Bon Bons nevű miniparfümök Milk Shake, Menta, és mindenféle kislányos illatban, imádtam őket, de ezeket nem magamra, hanem simán a vakvilágba fújtam. Az első "komoly" parfümöm a Tom Tailor "Bodytalk" illata volt, melyet nemrég újra kipróbáltam egy drogériában, és szintén annyi emlék ragadott el tőle, hogy lehet, hogy megint beszerzek belőle egy kisebb kiszerelésűt. Ez az illat a gimi első éveire emlékeztet, és hiába utáltam azokat az éveket, a parfüm (és az idő) valahogy szebbé tette.
Mostanában négyféle parfümöt szoktam használni: bár azt mondják, hogy nem túl szerencsés folyamatosan váltogatni az illatokat, ez szerintem kizökkent a mókuskerékből, kicsit izgalmassá teszi a mindennapokat. Nemrég nem bírtam ellenállni a vattacukor-parfümként elhíresült Pink Sugar-nek: ha óvatosan használom, csak finoman bontakozik ki az illat, viszont garantáltan jó lesz tőle a kedved. Talán egy hónapja egy családi bulin éreztem meg a nagynénémen az Avon klasszikus Bond Girl illatát, és annyira megtetszett, hogy a bociszemeimmel sikerült kikönyörögnöm, hogy a - majdnem üres - üveget nekem adja (telit sosem kérnék el), így azóta ezt is próbálgatom, és nagyon tetszik. Míg eddig az édesebb parfümöket szerettem, ez határozottan fűszeres, de azért kellemes. Szintén egy nagynénitől kaptam a Flower by Cynthia Rowley parfümöt, mely egy nagyon - már-már túlzottan is - virágos illat. Bevallom, elég bátortalanul merem csak használni, mert nem szeretem, ha olyan az illatom, mintha most jöttem volna a húsvéti locsolkodásról, így ezt csak könnyedén belefújom a levegőbe, és az illatfelhőn áthúzom a kezemet, ennyi pont elég.



Kylie Minogue Showtime nevű parfümjét szintén nagyon sokáig használtam, ez például a 18. szülinapomra és a szalagavatómra emlékeztet, de ezt leszámítva is nagyon kellemes, könnyen megjegyezhető, de nem túlzó illat. A mostani vágyálmom az Avon "Herve Leger Femme" parfüm, melyet már többször is említettem itt a blogon. Azért tetszett meg nagyon, mert amikor a bőrömre kerül, csak egy nagyon fűszeres, már-már férfias illatot érzek, de ahogy telik az idő, a végére már egy légies, kellemes illatfelhő marad körülöttem. Ezt mindenképpen szeretném, ha megkapnám Karácsonyra, már jeleztem is az egyik nagymamámnak, hogy jó lenne, ha az ő "Jézuskájuk" ezt dobná a fa alá.
A parfümökről általánosságban is mondanék pár szót. Igazán csak a bőrre fújva tudja kibontakoztatni az egyedi jegyeit, így lehetséges az, hogy egy és ugyanaz a parfüm rajtad jó illatú, a barátnődön pedig korántsem annyira. Érdemes azonban vigyázni, mert én elkövettem azt a hibát, hogy nyáron a nyakamra fújtam a parfümöt, a helyén pedig kicsit elszíneződött a bőröm, és ez azóta sem múlt el. Télen bátrabban kísérletezhetsz az erősebb illatokkal is, ám a pacsulival vigyázz: biztosan te sem szereted, ha a melletted elhaladó öreg néni még métereken keresztül húzza maga után az "illatcsíkot". Vigyázz továbbá a "fejfájós" illatokkal is: vannak olyan parfümök, melyektől egyszerűen megfájdul a fejünk - ezért is érdemes mindig mintát kérni, majd ha bevált, másnap megvenni az illatot.

Nálatok melyik parfüm a kedvenc?

3 megjegyzés:

Johanna írta...

Én sok-sok évig az Avontól a Pur Blancát használtam. Viszont mára ez már olyan divat illat lett, hogy nem veszek belőle többet.
Egyik kedvencem szintén az Avontól, az Extraordinary. Ezzel viszont nagyon kell vigyázni, mert erős és édes illat! (De én imádom.)

Karácsonyra Christina Aguilera by night-ot szerettem volna kérni. Bár egyik nap voltam a drogériában, de nem ragadott magával az illat... Szóval most nincs ötletem.

Kremy írta...

A Bond girl-t kértem karácsonyra,miután kb 10 tesztes üvegcsét elhasználtam belőle. Teljesen beleszerettem és sokéig tart..:) Ez a 3. parfüm,amit elviselek magamon. Az 1. a DKNY klasszikus Be delicious ,a 2. pedig az Avon true glow,azt is szagold meg,isteni szerintem:)

Johanna írta...

A legkedvesebb Nina Ricci: Love in Paris, most pedig Armanitól a Acqua di Gioia a kedvencem.