2010. november 16., kedd

A 3 kedvenc magazinom

Persze ha lenne rá pénzem, a lista valószínűleg nemzetközi divatmagazinokból állna, de nagyon szeretem feltérképezni a magyar divat (és a magyar magazinok) helyzetét, így számos olyan lap van, melyeket előszeretettel forgatok. Mivel az én pénztárcám is véges, rendszeresen, tehát minden hónapban csak három magazint szoktam vásárolni, a lista persze hosszú vonatutak és nyaralások esetén bővül.

Glamour

Nálam a Glamour az első számú kedvenc, pedig erre a magazinra találtam rá utoljára. Azért is szerettem meg nagyon, mert amikor elkezdtem divatblogot írni, a stílusom és a tippjeim nagyon megegyeztek a magazinban látottakkal, így hamar magaménak tudtam érezni az egész Glamour-hangulatot. A legfontosabb tényező persze az, hogy a magyar piacon a Glamour-ban van a legtöbb divatanyag, vagy ami még fontosabb, az elérhető darabok. Nagyon szimpatikus továbbá a stílus, melyben a szerkesztők megszólítanak minket. Se nem túl személyeskedő, se nem magázódó, pont az én korosztályomnak szól. Az is dicsérendő, hogy a Glamour szerkesztősége öleli elsőként fel a fiatal magyar tehetségeket, legyen szó akár modellekről, akár a nyílt napokon talált ifjú grafikusokról. Összességében nálam tízből tíz pont, de az ára miatt inkább 11.


ELLE

Soha nem felejtem el a pillanatot, amikor először megpillantottam a magazint. Bár kicsit furcsa, de kb. 17 éves koromig intenzíven elutasítottam a divatot, mert a gimiben főleg a divat kommersz plázavonulatával találkoztam. Egyszer azonban Pesten sétálva a kezembe akadt az ELLE egyik 2008-as száma. Az ELLE Man 2008. téli száma is mellé volt csomagolva, a két címlap pedig annyira elbűvölt, hogy hevesen kutatni kezdtem a pénztárcámban egy kósza ezres után. Szerencsére találtam, így enyém lett a kincs. Még mindig nagyon intenzíven él bennem a pillanat, amikor aznap este bekucorodtam az ágyba, letéptem a fóliát, a csuklómra fújtam az ajándékba adott Victoria Beckham illatmintát, és belemerültem életem első ELLE-jébe. Akkor még a Commes des Garcons H&M-kollekcióját reklámozták, és Mary-Kate Olsen volt a címlapon. Azóta egyetlen számot sem hagytam ki, bár be kell vallanom, hogy az utóbbi időben inkább csak a szépérzékem vezérel, amikor megveszem. Bár a lap divatszerkesztői és stylist-jai nagyon tehetségesek, de véleményem szerint az ELLE inkább divatmagazin, ezzel szemben egyre több "olvasnivalót" találok benne, ami nem baj, csak nekem így kicsit túl "felnőttes". Az előfizetői címlap hazai bevezetése azonban nagyon jó dobás volt tőlük, így olvasnivaló ide vagy oda, idén Karácsonykor beállok az ELLE előfizetők sorába.

Cosmopolitan

Lehet, hogy sokakat meglepek azzal, hogy ezt a magazint soroltam a harmadik helyre. A Cosmopolitan-től azonban soha nem válnék meg, és ennek egy nyomós oka van: kikapcsol. Amikor nagyon őrült napom van, és legszívesebben üvöltenék, csak előveszem, beleolvasgatok a humoros cikkeikbe, és rögtön kikapcsol az agyam. Rengeteg ismerősöm tagadja le sznobságból, hogy olvassa, ám szerintem ez felesleges. Aki közönségesnek tartja, ne olvassa, az azonban biztos, hogy sok-sok életmóddal kapcsolatos tippre lelhetünk benne. Szóval egy hónapban egyszer ahelyett, hogy megvenném a két (amúgy isteni) sajtkrémes kagylót a pékségben, az árából veszek egy Cosmopolitant, így még az alakomnak is jót teszek.

Természetesen ha megtehetném, még számos magyar magazint vásárolnék. A Marie Claire-t mindig megveszem, ha van egy kis pluszpénzem, mert szerintem a divatanyagaik egyszerűen lenyűgözőek. Az InStyle nekem túl prémiumkategóriás, a Joy pedig egyszerűen nem nekem való. Nektek melyik az a magazin, amitől nem válnátok meg?

4 megjegyzés:

jesuisunprince írta...

Nálam is a Glamour az első, aztán Elle Man és végül az Elle.
InStyle-lal próbálkoztam egy ideig, mindig adtam neki még egy esélyt, de mára olyan gagyi lett, hogy az nem igaz..

Cosmo meg szerintem eléggé fura.. vagyis nem tudom, nekem az imázsa sem tetszik, meg ahogy bele-belelapozgattam, nem igazán érzem frissnek.

Nitulino írta...

Nekem első a Marie Claire. Jók a cikkek, baromi jók az összeállítások, úgy minden klappol benne, bejön. Második az Elle, az vmilyen fokkal komolyabb témákkal foglalkozik mint a Marie Claire. És végül a Glamour, amit mostanában kezdtem megszeretni. Ami számomra abszolút kizárt az a Joy és az Éva. Cosmo-t nem igazán szoktam olvasni. Jó mondjuk én megtehetném, hogy az összeset elfogyasztom mert anyum újságárus, így bőven ellát az összes hazai és külföldi divatmagazinnal:D

pöcilány írta...

jó kis bejegyzés lett. sokkal jobb ilyen "földi" dolgokról olvasni, mint a chanel legújabb kollekciójáról ami bár nagyon szép de sokszor úgy érzem, elrugaszkodtunk a valóságtól...:)
én a glamourt szeretem talán a legjobban, nem csak kikapcsol de naprakész és igényes is, ezenkivűl megfizethető, elérhető dolgok vannak benne.
ezek után teljesen változó. amit minden hónapban olvasok az az instyle mivel anyukám ott dolgozik.
a cosmot régen nagyon szerettem, de az utolsó két főszerkesztő alatt valahogy "megrogyott" az egész, olyan bénácska, és a szivonala vészesen közelít a joy-éhoz, ami hát...inkább hagyjuk.
a marie claire és az elle körül-belül egy kategória nálam, mindkettő igényes és szép, és sok jó olvasnivaló van benne. éppen ezért mindkettő olyan "nyaralós" újság.

Nati írta...

Én az Éva magazint vettem évekig, de már hónapok óta nem mozgatja meg a fantáziám. Néha ha belefér a költségvetésbe, akkor 1x-1x Marie Clair, nagyon tetszik! Tinikoromban meg Joy ment.