2010. május 3., hétfő

A vintage szerelmese

Mindig nagy öröm számomra, amikor érezni a levegőben, hogy indul valami új, amit eddig nem szoktunk meg itthon. A postafiókomban reggel egy üzenet várt a Lovebug Vintage alapítójától, Kertész Violettától, melyben újonnan indult webshopjára hívta fel a figyelmem.

Ahogy végigpörgettem a kínálatot, azonnal írtam is Violettának, hogy mindenképp szeretnék feltenni neki pár kérdést a munkájáról, és mennyire jól tettem! A válaszokból kiderült, hogy a lánynak a vérében van a divat, de ha megnézitek az oldalt (www.lovebugvintage.com), erre ti is rájöhettek.

1. Mikor kezdtél el érdeklődni a divat iránt, és miért?
Már egész kicsi koromban. :) Aztán érettségi után elvégeztem egy két éves ruhatervező sulit, ahol rájöttem, hogy a divat nálam szerelem, de nem tervezőként. Ekkor kezdtem el írni a divatról egy online magazinnak, amit a mai napig csinálok, közben elvégeztem a kommunikáció szakot, és írtam számos női magazinnak, a Joytól kezdve az Elite-en át a Cosmo-ig, illetve több mint egy évig a Stílus magazin divatszerkesztője is voltam. Emellett stylistként is dolgoztam, főleg az Artmafia nevű kreatív csoporttal, különféle videoklipekben és reklámfilmekben dolgoztam velük, ahol elég sok tapasztalatot szereztem és sok kincslelőhelyet megismertem.

2. Miért áll ilyen közel a szívedhez a vintage?
Imádom a régi idők hangulatát, minden egyes évtizednek megvan a sajátos varázsa, ami a használati tárgyakban és ruhákban kiválóan visszaköszön, sok designer nyúl vissza inspirációért az egyes korokba, nem is véletlenül. Én mindig is imádtam piacokra járni, régi kincsek után kutatni, mert minden darabnak története van és egyedi.


3. Mikor döntöttél úgy, hogy érdemes lenne üzleti szinten is foglalkoznod ezzel az irányzattal?
Már hónapok óta terveztem, mivel külföldön annyi ilyen oldal van, itthon viszont egy sem, és bár van pár klassz üzlet ahol van vintage is, sokan vidékről nem jutnak fel gyakran Budapestre, illetve nincs annyi idejük, kedvük átböngészni egy egész üzlet árukészletét. Itt pedig lehet nyugisan mazsolázni, akár otthon, pizsamában is. :)

4. Honnan gyűjtöd be a webshopra felkerült ruhákat és kiegészítőket?
Egy része az elmúlt évek alatt halmozódott fel, apránként, piacokról, külföldről, nagymamák szekrényéből, másik részét tematikusan keresem, sokat járom a várost, és vidéken is ki lehet fogni kincseket.

5. Van esetleg egy olyan kedvenc darabod, melyre szívesen emlékezel vissza, netán emlékezetes a története?
Egy nemrég eladott nagy kámeás nyakláncot Szegeden, egy piacon vettem, hangulatos és bulis hétvégét töltöttem ott, szívesen emlékszem vissza erre, de van például egy leopárdos trencskó, amit a Gólya nevű (azóta már megszűnt) szocreál turiban vettem még 1998-ban és abban partiztam végig az azóta már legendás Frank-hegyi és hasonló acid bulikat.



6. A saját stílusodban is fellelhetőek ezek a vintage elemek, vagy a hétköznapokban inkább szolidabbra szavazol?
Régebben nagyon vadul és színesen öltöztem, ez mára már jócskán letisztult, szeretem a vintage ékszereket, táskákat, viszont ruhában főként feketét viselek. A hazai tervezőket nagyra becsülöm, szeretek beszerezni a kedvenc tervezőimtől egy-egy darabot, amit H&M-es és hasonló típusú alapdarabokkal, és akár second-hand vagy vintage ruhákkal egészítek ki.


7. Milyen terveid vannak a jövőre? Vannak olyan álmaid, melyeket mindenképp meg szeretnél valósítani?
Az álmom a LoveBug folyamatos fejlesztése, bővítése, sokkal több designer darabbal, amihez itthon elég nehéz hozzájutni, ezért a külföldi beszerzés lesz a következő lépés, valamint, hogy ez a stílus itthon is kedvelt, megfizethető és elérhető legyen. Ja igen, és minél több elégedett Lovebug vásárlót szeretnék látni a városban. :)

Kattanjatok tehát a webshopra, ahol a fent látható darabok mellett még sok-sok izgalmas, vintage ruhát és kiegészítőt találtok!

1 megjegyzés:

Berta írta...

Szuper!! Újabb hely ahol elkölthetném a pénzemet. Pont az én stílusom, nagyjából csak turiból vásárolok, utálom ha más is azt viseli amit én.