2010. május 7., péntek

Nyári cipőkavalkád

Nemrég egy cégnél volt dolgom, és könnyelműen belebújtam egy magassarkúba, hogy "üzletasszonyosabbnak" tűnjek. Fél óra után megesküdtem magamban, hogy nyáron soha többet nem bújok 3 centinél magasabb sarkakba, és azt is, hogy ezt a tanácsot megosztom veletek is.

Mindig is nagyon tiszteltem azokat, akik gravitációt is meghazudtoló módon képesek billenés, botladozás nélkül szépen, kecsesen járni magassarkúban. Mindig felmerül a kérdés a fejemben, hogy ők hogy nem halnak bele a fájdalomba? Ennyire megszokták, vagy csak azt teszik, amit a nők többsége - nem törődnek vele, hanem inkább mosolyognak? Mindenesetre nyáron sok más tényező is nehezíti a járást ezekben a lábat nyújtó csodákban. Meleg van, csúszik a cipő, délutánra pedig az ülőmunka, vagy épp a rohangálás hatására akár egy cipőméretet is dagadhat a lábunk. Erre a problémára a magam egyszerűségével csak két, plusz egy megoldást látok: 1. lapos talpú, 2. telitalpú, +1: törpesarkú. Mindhárom esetre összeválogattam nektek az itthon is fellelhető, legdivatosabb darabokat, nézzük először örök barátainkat, a lapos talpú cipőket.
Deichmann, Tamaris, H&M

Szerencsére már sokféle lapos fazonú cipőből válogathatunk a hazai üzletekben is: a legnagyobb trend idén is a szandál, mely nemcsak nagyon kényelmes, de a lábat sem töri fel (nekem, akinek még a legprimitívebb papucs is kínokat okoz, ez nem elhanyagolandó tényező). A gladiátor fazon idén is hódít, csakúgy, mint a nőiesebb, de azért még szandálra hajazó kis cipőcskék (bal közép). Ha merészebb vagy, kipróbálhatod a kifutók nagy kedvencét, a csizmaszerű szandált, mely rövidnadrággal, vagy maxiruhával újító és divatos. A flip-flop papucsokról sajnos le kell, hogy beszéljelek titeket, lányok: maximum strandra való. Ha mindenképp ennél a fazonnál szeretnél maradni, válaszd inkább azt a változatot, ami egy szandálra hasonlít, de ugyanúgy a lábujjaid közt fut el a pántja (tavaly már rengetegen mászkáltak ebben a fazonban). Olyan helyzetek is adódhatnak azonban, amikor a lapos talpú cipő nem a legjobb választás. Ez esetben sem kell csüggedned, és beletörődő arccal belebújni a kínzó magassarkúdba: a telitalpú cipők - ha jól választjuk ki - kiváló alternatívát jelenthetnek.
H&M, Vagabond

Vérző szívvel raktam be a montázsba a bal felső sarokban látható telitalpú csodát: mióta megláttam, egyszerűen akarom, de a pénztárcám sajnos nem elég vastag hozzá, és félek, hogy mire jön a régen áhított fizetés, már csak a hűlt helyét találom. Az alatta látható fekete darab mindenféle ruhával variálható, tökéletes egy könnyed sétára és egy vad bulira egyaránt. A jobb oldali oszlopban pedig a plusz ötlet, a törpesarkú. Azért nem számítottam a "teljes értékű" ötletek közé, mert csalódtam már mélységesen törpesarkúban. A boltban még kényelmesnek tűnt, és úgy gondoltam, a buszmegállóig nem lehet gond. Tévedtem, a második kereszteződésben már a pokolba kívántam a cipőt és magamat is. Mindenesetre aki kevésbé szerencsétlen típus, annak meleg szívvel ajánlom a minisarkakat is, mely - bár nem olyan mértékben, mint a magassarkú, de - szintén megnyújtja az alakot. Szoknyával nagyon jól néz ki, de egy szűk farmert is feldobhat. Válassz hozzá nyári, színes kiegészítőket, tűzz egy nagy, virágos csatot a hajadba, és tündökölj!

6 megjegyzés:

Macica írta...

én sem kedvelem a telitalpú cipőket, de ez a fekete gyönyörűség belopta magát a szívembe *.* (1.kép) kell!!!

Kati írta...

pont tavaly vettem egy olyan sarut, ami az első képen bal alul van, azóta is imádom :)

Zoe Phobic írta...

felpróbáltam egy olyan csizmaszandált, vagy szandálcsizmát, mert nagyon tetszett, szerettem volna egyet, de bátran ki merem mondani: minden idők legidiótább cipője. már a próba alatt is hülyére izzadt a bokám, a lábfejem pedig természetesen fázott....:/

d. írta...

amitől a hideg kiráz az a törpesarkú cipő! nem tudom miért, de bennem annyira béna és gnóm érzetet kelt viselje bárki is, hogy sikítófrász kerülget ezért megtartom vele azt a jó pár lépés távolságot.

Regina M. írta...

@Macica:
Ne is mondd, legkorábban egy hónap múlva lesz pénzem, és rettegek, hogy addigra már nem lesz.. :/

@d.
Ezzel valamiért nagyon sok ismerősöm van így. Nekem sem a kedvencem a törpesarkú, de azért vannak olyan cipősarkak, amiktől szó szerint rosszul vagyok. Ilyen például, amikor a sarok elvékonyodik, majd a végén megint vastag, vagy a legnagyobb kedvenc, a trapéz alakú.

Berta írta...

Én is utálom a törpesarkót, még a telitalpnál is jobban.