2010. május 10., hétfő

Egy csipetnyi nyár

Mostanában, ha kinézünk az ablakon, nyoma sincs az egy-két héttel ezelőtti felhőtlen napsütésnek. Ha elindulunk otthonról, nem napvédőt hurcolunk magunkkal, hanem esernyőt. Az ilyen lehangoló időkben érdemes apró praktikákkal vidámabbá tenni a megjelenésed. Egy virágos színű körömlakk jó választás lehet, íme néhány alapszabály.

Először is: a lakk leginkább a rövidre vágott körmökön mutat jól. Egyszerűen nem szép látvány az, amikor a hosszú, már-már használhatatlan körmeinkről folyamatosan pattog le a festék. Az egyes körökben menő, karomszerű, hegyesre reszelt körmöt senkinek nem ajánlom, egyrészt, mert - szerintem - iszonyú ronda, másrészt viszont kellemetlen érzés viselni, a kezünk szinte elveszti a funkcióját ilyen karmokkal. A női magazinokban mást sem lehet olvasni, mint hogy mindig használjunk egy átlátszó alapréteget, majd két réteget a színes körömlakkból, befejezésként pedig fedőlakkot is. Őszintén, kinek van erre ideje? Az 1000 Ft körüli árkategóriában már igenis léteznek olyan lakkok, melyek egy rétegben is jól fednek, és néhány napig nem is veszítenek a fényükből. Nekem eddig az Astor és a Rimmel termékei váltak be leginkább, így nem kísérletezgetek - bár ha valaki megdobna egy-egy MAC, vagy netán Chanel lakkal, azért feladnám az elveimet. Mivel vészesen közeledik a nyár, már bátran használhatunk feltűnőbb színeket is, mint korallt, pinket, vagy világoskéket:
Élénk cukorkaszínek

Az ehhez hasonló cukorkaszínek vásárlásakor sokféle szempontot kell figyelembe vennünk. Oké, hogy első látásra beleszerettünk abba a cuki kis türkizbe, de érdemes átgondolni, hogy miután hazaérve extázisban kipróbáltuk, még hányszor fogjuk kifesteni vele a körmünket? Ha a fürdőszobaszekrényben már egy egész paletta sorakozik a különféle lakkokból, két választásunk van: vagy sóhajtunk egy nagyot, és otthagyjuk az áhított darabot, vagy igyekszünk a lehető legkisebb kiszerelésűt venni. Mivel lányokból vagyunk, esélyesnek tartom, hogy mindenki inkább a második lehetőséget választaná. Ha már a kis kiszerelésnél tartunk: ha csak nyárra szeretnéd a lakkot, mindenképp ezt válaszd. Hogy miért? Lehet, hogy csak 300 Ft a különbség a kicsi és a nagy között, de a lakk így is, úgy is beszárad egyszer: az üvegcsébe operált pár csepp aceton nem fog javítani a helyzeten, viszont ha hajlamos vagy télen is a színeset választani, bátran megveheted a nagyobb méretűt. Második lényeges szempont az ecset: vannak ugyanis ügyesebb, és kevesebb kézügyességgel megáldott lányok. Előbbi típus még ellentétes kézzel is kiválóan és hibamentesen fest, nekik teljesen mindegy, milyen az ecset formája. A többség azonban maszatol, elken, lemos, és persze ideges, méghozzá nagyon. Hányszor kiabáltam a jobb kezem mutatóujját festve, hogy ha ezzel most végzek, soha, soha többet nem festem ki a körmeimet. Azóta persze megtaláltam a két számomra legmegfelelőbb ecsetet. A Rimmel 60 Seconds és Lycra Pro nevű termékei maxiecsettel vannak ellátva, így a lakkozást lehetetlenség elrontani velük. Az sem elhanyagolandó, hogy a két kezünk - száradással együtt - 10 perc alatt megvan.
Sötét, kifinomult színek azoknak, akikhez nem illik a színes

Mit tegyünk tehát, ha megvan a jó ecset, a jó szín, és a megfelelő méret? Először is találjunk magunknak legalább egy szabad félórát, amikor nyugodtan leülhetünk az asztalhoz. Készítsünk be magunkhoz vattapamacsot, lemosót, és fültisztító pálcikát, mellyel könnyedén korrigálhatjuk a kis hibákat. Gondolom, már mindenki kitapasztalta, hogy mennyi lakknak kell maradnia az ecseten, így erről most nem ejtek szót. A lakkozást alul, a körmünk közepén kezdjük, majd minél gyorsabb mozdulatokkal ügyeskedjük el a festéket pontosra és egyenletesre. Egy fontos dolog: a körömágyunkra ne kerüljön a festékből, mivel az nagyon igénytelen hatást kelt. Ha fültisztítóval nem megy, inkább mosd le az egész körmödet, és próbáld meg újra. Akkor állhatsz fel az asztaltól, ha a lakk szépen megszáradt, és a körmeiden kívül sehol máshol nem található belőle. Egy darabig még kerüld az olyan tevékenységeket, mint kézmosás, kéztörlés, és persze öltözködés (ez az én örök mumusom). Néhány nap múlva a festék valószínűleg elkezd kopni: ha ez csak egy-egy körmünkön következik be, egyszerűen fessük újra őket, ha azonban úgy látod, hogy illene újrafesteni az egészet, ne húzd az időt. Az ápolatlan kezek mindenkinek szemet szúrnak, még akkor is, ha rejtegeted őket.

5 megjegyzés:

Zoe Phobic írta...

Olyan jó...nemrég vettem egy sötétbarna lakkot (előző éjjel azzal álmodtam...), de mikor felkentem, konkrétan piros volt. Oké, azóta megbarátkoztam vele, de ez akkora csalódás volt,hogy az valami elképesztő...

Regina M. írta...

H&M-ben vetted? :D
Nekem nagy szerelmem a sötétbarna lakk, szinte mindig azt használok, de ma kikenem korallszínűre. :)

Gabi írta...

Szia! A korall színt én is imádom! Sötétbarna még soha nem volt, lehet elgondolkozom rajta. Nekem is az a tapasztalatom, hogy érdemes kb. 1000Ft-os árkategóriából választani - egyetemistaként legalábbis biztos :) Nekem a Rimmel, Astor, Avon lakkok jöttek be, s mostanában már én is kisebb kiszerelésben veszem meg ezeket, hiszen lehetetlen mindent kihasználni, egy idő után meg ragacsossá válik...Viszont az olcsóbb termékeknél ez a probléma hamarabb fellép...És persze kell a változatosság. :)

Cass írta...

Szia! A korall színt én is imádom! Sötétbarna még soha nem volt, lehet elgondolkozom rajta. Nekem is az a tapasztalatom, hogy érdemes kb. 1000Ft-os árkategóriából választani - egyetemistaként legalábbis biztos :) Nekem a Rimmel, Astor, Avon lakkok jöttek be, s mostanában már én is kisebb kiszerelésben veszem meg ezeket, hiszen lehetetlen mindent kihasználni, egy idő után meg ragacsossá válik...Viszont az olcsóbb termékeknél ez a probléma hamarabb fellép...És persze kell a változatosság. :)

Gabi írta...

uhh, bocsi, csak próbálkozom :D, ezeket lehet törölni...