2010. április 4., vasárnap

Trendhatározó lányoknak

Ez esetben talán még nehezebb dolgom van. Egy lány ugyanis szinte végtelen számú/stílusú ruhadarabból válogathat, így annak az esélye is sokkal nagyobb, hogy az illető rosszul választ. Azt sem lehet konkrétan megmondani, hogy mi a divatos, így ebben a postban az én véleményemet fogalmazom meg a divatos öltözködésről.

Biztos azt várná mindenki, hogy azzal kezdem a mondandómat, hogy egy lány öltözzön nőiesen. Persze nem árt, ha nem kizárólag bő ingből és boyfriend farmerből áll a gardróbunk, de szerintem a vékony lányokon nagyon jól mutatnak a fiús darabok. Az öltözködéskor leginkább arra kell figyelnünk, hogy a szettünk ne hasson olcsónak. Hiába veszünk több tízezerért farmert, felsőt, ha csak egy kicsit is eltévesztjük a stílust, feleslegesen költöttünk. Érdemesebb a klasszikus, örök darabokba többet fektetni, és az olyan ruhákba, melyek rövid ideig vannak divatban (pl. háremnadrág), kevesebbet. A fiúknak szóló post is tartalmazott egy tiltólistás montázst, íme a lányoknak szóló verzió:
Első ránézésre úgy tűnhet, hogy kizárólag fillérekért kapható, "gagyi" darabokat válogattam össze. Ha viszont megnézed az UGG csizmát, vagy a Louis Vuitton táskát, láthatod, hogy ez nem így van. Hogy miért raktam bele a montázsba ezeket a darabokat? Sokan azt hiszik, hogy ha megvesznek egy méregdrága táskát (vagy annak a replikáját), azzal magát a divatot vásárolják meg. Hogy őszinte legyek, eddig egy olyan szettet sem láttam itthon, amihez tényleg illett volna a LV klasszikus kézitáskája. Az csizma pedig hiába divatos és kényelmes, nem biztos, hogy a pink változatot kell belőle választani, és főleg nem nyáron, rövidnadrághoz, ahogy a kaliforniai celebritások szokták. A farmer, mint anyag, örök klasszikus, de a trapéz fazon már rég kiment a divatból. Az egyenes, vagy skinny fazonú farmereknek az az előnyük is megvan, hogy nedves időben nem szívják fel térdig a pocsolyákat. A famerszoknyát is felejtsük el, helyette válasszuk a shortokat, melyek idén nyáron minden színben és fazonban hódítani fognak. A cipő kényes téma, mert sokan nem tudják megfizetni a minőségibb darabokat. Ez viszont ne tántorítson el minket, hiszen csak jobban kell figyelnünk: a képen látható fazonokat messziről kerüljük el, fő az egyszerűség.
Bár nem szokásom dicsérni a saját munkámat, de erről a montázsról minden egyes darabot elfogadnék, mert kifinomultak, egyszerűek, és bármilyen meglepő, nem drágák. Ha te is szeretnél egy ilyen divatos darabokból álló gyűjteményt, be kell szerezned a tökéletes farmert, néhány egyszerű felsőt, és egy kis kabátkát. Hogy milyen kiegészítőket választasz, az már csak rajtad múlik, de ha engem kérdeztek, kötelező darab a napszemüveg, egy nyaklánc, egy oversize kardigán, és egy selyemsál: utóbbi még nyáron is jó szolgálatot tehet, amikor esténként hűvösebbre fordul az idő. Ha a tornacipő nem igazán a te stílusod, egy vékony anyagból készült bokacsizma jó választás lehet, a szandál pedig bármilyen formában szuperdivatos. Egy kis méretű táska is nagyon praktikus, az én kedvenceim azok, melyeknek a pántja láncból van. Ki hinné, hogy a fenti és a lenti montázs darabjait ugyanolyan áron vásárolhatod meg? Pedig így van, az emberek nem is gondolnák, mennyire egyszerű divatosan öltözködni, ha a darabok beszerzésére szánunk egy napot, és megfontoltan döntünk.

Lányok, mi a véleményetek? Egyetértetek-e a cikkben leírtakkal?

10 megjegyzés:

kinga írta...

Azért a trapéznadrágos mondatot cáfolnám:)
Bár én is jobban szeretem a skinny-t, és a trapézokat már le is selejteztem, azért vannak jócskán akiknek az alkatuk miatt határozottan nem előnyös a szűk szárú fazon! Szerintem ők inkább ne erőltessék...
De ahogy elnézem az utcán, azért vannak kevés önkritikával rendelkező emberek is, akik ezzel kevésbé vannak tisztában :)

A felső szettről a vörös magassarkút nem venném fel (leginkább a magassága miatt), de szerintem azért az eléggé alap-darabnak mondható. Persze inkább egy kisfeketével, nem farmerral:)

Amúgy tetszik az összeállítás!

Kati írta...

nekem megint csak olyan kérdésem van, hogy azt a kabátkát honnan lehet beszerezni?

lehet, hogy kéne külön valami ilyen "rovat", hogy mit honnan érdemes...esetleg mennyiért megvenni, lehet, hogy hasznos lenne :) sőt nekem biztos, mert én leginkább neten nézelődök, ha kiteszem a lábam otthonról, általában nincs időm boltról boltra járni

Névtelen írta...

megnyugtató, hogy a második összeállításból majdnem minden darabbal rendelkezem :)
gratulálok a bloghoz, nálam RSS-ben van :)

Regina M. írta...

kati, a kabátot topshopról tudod megrendelni elvileg :)

névtelen, neked pedig köszönöm, mindig nagyon jólesik, amikor ilyet hallok :}

Berta írta...

Azt hiszem tökéletesen egyetértek veled. Az elsőről semmit se vennék fel, undorító az összes. Eltaláltad minden alergiám. :) A második pedig letisztulr, szép. A trapéznadrághoz annyit, hogy az csak akkor szép, ha eleve egy bővebb fazonról van szó, ami mondjuk még magasított derekú, akkor tényleg jó. De pont 7 éve még megvesztem volna, hogy anyukám megengedje a trapéznadrágot. Emlékszem a Művészetek Völgyében tetszett meg először a skinny jeans, de mérföldekkel később jött a köztudatba.

clem írta...

nem mindenkinek áll jól a skinny: s

clem írta...

ja és am milyen szettet ajánlanál egy LV táskához?nekem lövésem sincs mihez állna igazán jól,valamilyen fekete lapos cipőt meg felsőt tudnék hozzá elképzelni,mást nem nagyon

Regina M. írta...

1. láttam már testesebb lányon olyan skinny farmert, ami nagyon jól állt neki :) a derékmagassággal, zsebekkel, koptatásokkal nagyon sokat lehet trükközni, és ha még ez sem válik be, a csőszárú verzió is segíthet
2. attól függ, milyen az a táska. mindenképp valami elegánsat tudnék elképzelni hozzá, sok feketével, a fekete lapos talpú például nagyon jó ötlet. a lényeg, hogy ne a táska vigye el az egész szettet, hanem inkább az összhatás legyen ütős. remélem segítettem:}

Muffin írta...

Én akkor is kitartok a trapéznadrág mellett. Nem érdekel, hogy nem divat, nekem az tetszik, és abban érzem jól magam.
A csőgatyát meg már boldog-boldogtalan felveszi, nekem attól lesz hányingerem.

Névtelen írta...

alapvetően egyetértek, de nemértem, mi a baj a farmerszoknyával..