2010. március 11., csütörtök

Ezt hordjuk idén télen

Persze jó is lenne, ha a címben leírtakat szó szerint érthetnénk, tegnap volt ugyanis a Louis Vuitton 2010/2011 ősz-téli ready-to-wear kollekciójának bemutatója. Érdemes továbbolvasni, hogy megtudjátok, melyek lesznek a következő szezon fő irányvonalai.

Legnagyobb szerencsénkre egyre nagyobb népszerűségnek örvend a divatbemutatók online közvetítése. Ez esetben is csak annyi volt a dolgunk, hogy meglátogatjuk a márka saját Facebookos rajongói oldalát, és megnyomjuk a "Become a fan" gombot. Sajnos valamiért a gépemnek nem tetszett az alkalmazás, viszont ahogy vártam, perceken belül felkerült a YouTube-ra a teljes bemutató, melyet minden film- és divatrajongónak látnia kell. Hogy miért írtam oda a filmet is? A show Audrey Hepburn idejébe kalauzolt minket: a kifutó egy hatalmas, gyönyörű szökőkút körül volt, a zene pedig szintén kiválóan idézte ezt a kort. A bemutató további meglepetéseket is tartogatott: a nyitó modell Laetitia Casta volt, az utolsó pedig Elle Macpherson. Lehet, hogy én láttam rosszul, de a modellek sem azok az anorexiásnak kinéző alkatok voltak, hanem nőiesek és energikusak.


Térjünk is át a ruhákra: nadrágot egyáltalán nem találunk a kollekcióban, viszont a szoknya szerelmesei örülhetnek. A bemutatón felvonultatott ruhák mesések voltak, lágy eséssel, elegáns szabással, Marc Jacobs ezúttal nagyot alkotott. Főleg sötét árnyalatokat láthattunk, és az anyagok is nagyon különlegesek voltak: számos szoknya készült például nehéz, fényes, "esőkabátszerű" anyagból. A ruhákat Jacobs hosszú szárú kesztyűkkel, és csinos táskákkal párosította. Persze most sem tetszett minden, a masnikkal díszített cipők például - szerintem - azt a hatást keltették, mintha a modellek kis kacsalábakon lépkedtek volna, és a járás sem ment túl könnyen bennük: szegény Jessica Stam-nek többször is meggyűlt a baja a hatalmas sarkakkal, de komolyabb baj szerencsére nem történt. A kabátok szabása merész, de nem változott sokat, ennek viszont nagyon örülök, mert imádtam a tavalyi téli szezon kabátjait. Nem is húzom tovább a cikket, nézzétek meg inkább a bemutatót, az többet mond a leghosszabb elemzésnél is.

Nincsenek megjegyzések: