2010. január 7., csütörtök

A nagy magyar magazinkörkép

A divat körforgása nem lenne egész divatmagazinok nélkül. Az olyan világhírű lapok, mint a Vogue vagy az Elle hatalmas beleszólással rendelkeznek a divatvilágba. Emlékeztek arra a jelenetre Az ördög Pradát visel-ben, amikor a designer Miranda rosszalló csücsörítése miatt újratervezte az egész kollekciót? Na, a való életben is ez van, persze nem ennyire durván. Ebben a postban röviden összefoglalom az itthon is kapható magazinok stílusát (persze nem mindegyikét), célközönségét, és persze azt, hogy mennyi közük is van a divathoz.

Cosmopolitan
A mindenki által csak 'Cosmo'-nak nevezett magazin már ősidők óta a fiatal nők "bibliája". Bár divatanyag is van benne, de ez nem egy divatlap, és a fotósorozatokon kívül kevés jó ötletet láttam eddig benne. A magazin célja egyértelműen a szórakoztatás, cikkeik főleg a pasik-szex-szépség vonalon mozognak, könnyedek, viccesek. A célközönséget nehéz behatárolni, mert hiába szól hivatalosan "fiatal nőknek", gimis fiú osztálytársaim is előszeretettel lapozgatták - néha ironikusan, néha nem. Mindenesetre, aki egy komoly, összeszedett divatmagazinra vágyik, ne ezt válassza. Aki viszont könnyed szórakozásra vágyik, mindenképp próbálja ki.

Joy
A Joy hivatalosan az ország legnagyobb példányszámban eladott női magazinja, úgyhogy valamit nagyon tudhatnak. Elég ritkán akad a kezembe, de tapasztalataim szerint nagyon tág közönségnek szól, könnyed cikkekkel, de komoly témák is akadnak benne. Arculata bohókás, csajos, csakúgy, mint a tartalma. Őszinte leszek, nekem néha kicsit unalmas. De ez valószínűleg azért van, mert nem tartozom a célcsoportjukba, ami főleg a huszonéves nőket jelenti. A Joy online divatanyaga viszont elég jó, azt érdemes nézegetni.


Glamour
Ha több pénzem lenne, biztosan beiktatnám a Glamour-t is az állandóan vásárolt magazinjaim közé. Tartalmas, jó cikkek vannak benne, és ami a legfontosabb: naprakész, összeszedett divatanyag, tanácsok, válogatások a hazai kínálatból. Terjedelme pont megfelelő, kis mérete nagyon praktikus. A ruhák, melyeket beválogatnak a divatanyagba, általában mindenki számára elérhetőek, a Glamour-napok nevű kezdeményezés pedig sok kétségbeesett lány életét mentette már meg. 400 Ft körüli ára a többi társához képest teljesen korrekt, szóval ha egy olcsó, de minden szempontból megfelelő divatlapra vágysz, válaszd ezt!

Marie Claire
A magyar magazinok közül ez az egyik kedvencem. Az ok egy mondatban az lenne, hogy van mit olvasni rajta. Nem volt még a kezemben olyan száma, melyet ne olvastam volna végig, minden cikk értelmes, néha elgondolkodtató, de szórakoztató is. A divatanyag csodás, naprakész, izgalmas cikkekkel teli, a fotók is egytől egyig jók. Szerintem elég sokat sejtet az, hogy a lap divatszerkesztője Tóth Ali. Egyébként pont ő írt nemrég egy nagyon ütős cikket a londoni Fashion Week-ről, képekkel, élményekkel, pont úgy, ahogy egy ilyen cikket meg kell írni. Egyetlen negatívum az ár, de ha a tartalmat nézzük, még így is elfogadható. Mindenkinek nagyon ajánlom!


Elle
Az Elle az a magazin, melyet ha törik, ha szakad, mindig megveszek. Napokig tart, míg minden cikket elolvasok, és a Marie Claire-hez hasonlóan ez a lap is tartalmas cikkekkel van tele, melyeket egyszerűen csak jó elolvasni. Azt szerintem meg sem kell említenem, hogy a divatanyag nagyon erős, hiszen az Elle szinte egyet jelent a divattal. Általában a címlapot is eltalálják, és a terjedelem is pont jó. Mivel a magazin alapja lényegében az amerikai változat, természetesen itt is vannak olyan cikkek, melyeket átvesznek tőlük, de mindezt - a Glamour-ral ellentétben - nagyon ügyesen teszik, mindig a lehető legtöbbet változtatnak rajtuk, így néha még nekem sem tűnik fel, hogy jé, ezt a cikket mintha már angolul olvastam volna. Az Elle ára hasonló mint a Marie Claire-é, kb. 900 Ft, ami nem nevezhető alacsonynak, de szerintem az a sok minden, amit megtudhatunk belőle, mindenért kárpótol.

InStyle
Az InStyle magazin már nagyon régóta létezik az USA-ban, és nemrég bekerült kis hazánkba is, így amikor megláttam, meg is vettem, mondván, egy esélyt megérdemel. Habár voltak jó cikkek, de a divatanyag eléggé felháborított. Sikerült egy olyan lapszámot vennem, mely elvileg tele volt költségkímélő tippekkel - gyakorlatilag pedig egy átlagember sem tudta volna kifizetni az általuk olcsónak titulált darabokat. Legjobban viszont a következő mondaton akadtam ki (nem tudok pontosan idézni, de nagyjából ez volt): "Ha ruhatáradban sok "hamisítvány" van, legalább egy eredeti darabot szerezz be, például egy Hermés táskát (!!), egy Chanel cipőt, vagy egy Cartier órát." Nem tudom, látták-e már a szerkesztők például egy Cartier óra árát, de higgyék el, egy átlag magyarnak kb. a lakása menne rá. Ezek után úgy döntöttem, hogy inkább maradok a jól megszokott Elle-nél, de nem szeretnék ítélkezni, mivel tényleg csak ezt az egy számot olvastam.

Neked melyik a kedvenc magyar magazinod, és miért?

1 megjegyzés:

Heidi írta...

Az InStyle nálam abszolút nyerő. Tetszik, hogy csak divat van benne, művészet, lakberendezés - engem ez teljesen kikapcsol és inspirál!
Az Elle is szuper! És a Glamour is!

Régen Marie Claire rajongó voltam, de beleuntam a cikkjeikbe...továbbá hiperérzékeny típus vagyok- egy megrázó cikk miatt képes vagyok hetekig rosszul érezni magam. ezért inkább nem veszem..