2009. november 30., hétfő

Üdítő színek a szürke hétköznapokra

Be kell vallanom, öltözködés terén nem vagyok valami "színes" egyéniség. Szeretem a letisztult alapdarabokat, azonban még az én szememmel is szívderítő, amikor a sok fekete-szürke-barna kabát közt elővillan egy-egy élénk szín.

Ha divatosan akarjuk viselni őket, a színekkel vigyázni kell. Eddig azt vettem észre, hogy a színes öltözködés terén két nagy hibát követnek el az emberek: vagy mindenféle színt magukra aggatnak, vagy igyekeznek tudatosan hasonló árnyalatokat választani - el tudtok képzelni egy sárga cipő-sárga harisnya-sárga felső kombinációt? Ebben az esetben az összhatás általában "túl sok". Az utóbbi főleg az átmeneti időjárásra jellemző, amikor inkább rétegesen öltözködnek az emberek.

Hogyan viseljük a sárga színt? A bal oldali outfitben túl sok a szín, a jobb oldali össze-
állítás tudatos és elegáns.
(Mindkét kép a cotcot Street Fashion-ről származik!)

Már megszokhattátok, hogy a ruhákkal kapcsolatos cikkeimhez jár egy-egy Polyvore-montázs, ez most sem marad ki. Igyekeztem olyan darabokat összeválogatni, melyek nem kívánnak több színt, tehát egy átlagos alapöltözetet feldobhatunk velük. A masnis kiegészítők nagyon divatosak idén télen, ez a pink hajpánt viszont csak az igazán bevállalós lányokon mutat jól. Ha nem merünk magunkra ölteni olyan karakteres színeket, mint a lent látható kabát erős kékje, egy szolid, de színes karkötő feldobja, bohókássá teszi a legunalmasabb ruhát is. Akinek előnyös, válasszon vastag, finom színű öveket, de egy mustársárga sál is tökéletes választás lehet.
A színes harisnyákkal szintén bánjunk óvatosan: vagy színben teljesen passzoló (de soha ne ugyanolyan színű!), vagy fekete darabokkal hordjuk őket. Bár a T-Mobile már jó rég lelőtte a poént, de a szürke-pink kombináció elegáns és egyben merész, színes öltözködés terén az egyik kedvencem. A linkre kattintva megtekinthettek egy összeállítást, mely bemutatja, hogyan kell ezt a kényes kombinációt ügyesen viselni (bár muszáj kötekednem, a táska már sok).
Ha szolid feltűnésre vágyunk, bátran párosítsuk hétköznapi ruháinkat egy-egy élénk darabbal!


Te bevállalnád ezeket a ruhákat?

View Results
Create a Blog Poll


2009. november 29., vasárnap

Izgalmas újdonságok a H&M-től

A manapság egyre népszerűbb divatház, a H&M háza táján mindig érdemes nézelődni. Amellett, hogy az elmúlt hetekben számos új üzletet nyitottak Európában (itthon a Westendben), hónapról hónapra újabb kollekcióval lepnek meg minket.

Alig tértünk magunkhoz a Jimmy Choo kollekció óta, a divatház máris egy újabb sztártervezővel állt össze. Sonia Rykiel egy december 5-én megjelenő fehérneműkollekcióval jön ki az ünnepekre, márciusban pedig új, tavaszi ruhái jelennek meg néhány kiválasztott H&M üzletben.
A H&M Holiday kollekció kifejezetten az ünnepekre készült, elérhető árakat ígér, hogy másokat és magadat is megajándékozhasd egy új szilveszteri buliruhával. A kampány egyik fő arca a topmodell Sasha Pivovarova, akivel már találkozhattunk az őszi kollekció reklámplakátjain.


A H&M weboldalán már meg lehet tekinteni a tavaszi-nyári kollekció darabjait. Friss, fiatalos, elegáns, de néhol bohókás darabok fogják alkotni a jövő szezon ruhatárát. Sajnos a hivatalos oldal nem enged képet lementeni, de kicsiben azért beteszem ide ezt az összeállítást, én ugyanis nem bírom levenni róla a szemem, remélem nektek is tetszeni fog.


Ui.: Örömmel tapasztalom, hogy mostanában megugrott az oldal látogatottsága. Szeretnék kicsit kedveskedni azoknak, akik hűségesek a blogomhoz, úgyhogy készüljetek, hamarosan nyereményjátékkal várlak benneteket!

2009. november 26., csütörtök

Ajándéktippek karácsonyra 2.

Míg a BH&L-en található ajándéklistán inkább a szépségápolási termékeken volt a hangsúly, itt mi másról is beszélhetnénk, mint a divatról? Az igazi divatőrültek már biztosan elképzeltek egy listát a legszebb cipőkből és ruhákból, íme néhány alternatíva, hogy könnyebb legyen a választás.

Ha másnak szeretnénk ruhát venni, vásárlás előtt feltétlenül tájékozódjunk az illető ruhaméretéről, és persze nézelődés közben vegyük figyelembe, hogy nem magunknak vásárolunk, így ami nekünk tetszik, nem biztos, hogy neki is fog. Ha végképp nincs semmi ötletünk, akkor finoman kérdezősködjünk, hogy mi a célszemély kedvenc márkája, üzlete, és lepjük meg egy ajándékutalvánnyal kedvenc butikjából. A közismertebb divatmárkák mind adnak ki ilyen utalványokat, ha ezt a verziót választod, érdeklődj az üzletek pénztárainál.

Rendszeres magazinolvasóként a karácsonyi listámon első helyen szerepel egy Elle-előfizetés. Ha az amerikai kiadást rendeljük meg, igen jól járunk: ha minden hónapban megvennénk a lapot az itthoni 2200 ft-os áron, közel kétszer annyit fizetnénk évente, mint az előfizetéssel. Magyarországra sajnos drágább a szállítás, mint maga az újság, de még így is megéri, 12 lapszámért kb. 13700 Ft-ot kell fizetnünk. Az ár a magazinok mellett magába foglalja különböző ajándékok postázását, és íme a legvonzóbb opció: az előfizetők különleges Collectors Edition kiadásokat kapnak kézhez, melyeket gyakran híres grafikusok és designerek álmodnak meg, ezek természetesen nem kerülnek bolti forgalomba.
Nemrég az Írók Boltjában egy csodás könyvre lettem figyelmes: A 100 years of fashion illustration című könyv illusztrációk segítségével követi végig a divat százéves történetét. Ha ennyi nem győzött meg, itt belelapozhatsz a könyvbe.
Azokról sem feledkeztem meg, akik inkább ruhát szeretnének a fa alá. Ha rég ajándékoztuk meg magunkat egy új kabáttal, a karácsony tökéletes alkalom erre. A mai divat szerint válasszunk szövetből készült darabokat, hangsúlyos gombolással. A képen látható F&F kabát például az egyik kedvencem az idei szezonból, visszafogott szabása, és izgalmas nyakrésze pontosan illik a mostani trendekbe. Az ünnepek közeledte szintén jó ok arra, hogy megfontoljuk egy-egy új táska vagy cipő beszerzését. Ha mélyebben a zsebünkbe nyúlnánk, nézegessük át Jimmy Choo H&M-nek készített kollekcióját (a képen a nagy kedvenc kék szandál látható), vagy válasszuk egy fiatal magyar designer egyedi darabját.
Aki hozzám hasonlóan hanyagolja a kiegészítőket, karácsonyra mindenképp kérjen néhányat, például egy masnival díszített övet, vagy egy mindenhez illő, csinos karkötőt. Az órás medálok régóta kedvenceim, nemrég viszont összetalálkoztam a Springfield-ben egy félelmetes utánzattal: a medál rossz minőségű műanyagból volt, és habár első ránézésre jól nézett ki, amikor közelebbről megnéztem, észrevettem, hogy az óralap csupán egy igénytelen matrica, amit szimplán ráragasztottak a medálra. Ha már óramedált választunk, akkor nem árt, ha az működik is.

Akármit is választunk, lényeg, hogy ne csak a kapkodás hevében dobáljuk be a kosarunkba, vásároljunk körültekintően, hogy ajándékainkat sokáig és örömmel használhassuk. Neked mi szerepel a karácsonyi ajándéklistádon? Kommentelj, és oszd meg velünk!

Az ajándéktippek első részét keresd a BH&L-en!

2009. november 25., szerda

Az új trend: Fair Trade

Évről évre egyre butább trendek kerülnek napvilágra, és akad köztük számos olyan, mely nem csak értelmetlen, hanem környezetszennyező is. Ezen felbuzdulva megjelentek a "zöld" márkák is, melyek mostanra hatalmas divatot teremtettek a környezettudatosságból. A Fair Trade kifejezéssel ma már szinte minden ország divatlapjainak címlapján találkozhatunk, így nem árt nekünk is beállni a sorba.

Mostanában sajnos elérkeztünk arra a pontra, hogy már az olyan alapvető dolgok, mint a kávé is szennyezi a környezetet. Meglehetősen trendivé vált ugyanis az úgynevezett "kapszulás" kávé. Külföldön a Nescafé hozta be az újítást a Nespresso nevű gépével és kávékapszuláival, melyet azóta itthon, és máshol is koppintani kezdtek különböző gyártók. Hogy hogyan is működik ez az érdekes szerkezet? Nincs más dolgunk, mint megvásárolni a kapszulákat (melyeket természetesen minden létező ízben és erősségben megtalálunk), bedobni a gépbe, és kész is a kávénk. Zacc természetesen nem képződik, viszont szemét annál inkább: a kapszula nem lebomló műanyagból készül, így ha ezt az utat választjuk, akkor a kávénk nem csak pofátlanul drága (kb. 100 ft/csésze) lesz, de rengeteg plusz szeméttel terheljük vele a környezetünket.

A Bodum nevű áruház rendkívül találó kampánnyal kezdte el árusítani hagyományos, angol préselős kávéfőzőjét. Ahogy azt fent láthatjátok, a kampány szlogenje ("Make taste, not waste") alatt csupán néhány használt kávékapszula látható. Az áruház katalógusában felhívja a figyelmet a fair trade fontosságára, és arra, hogy milyen egyszerű módon lehetünk tudatosabbak ezen a téren.
Természetesen az ökotermékek a divat világába is beszivárogtak, mostanában egyre több külföldi street fashion-oldalon látom az embereket természetes vászonból készült táskával mászkálni. Sajnos Magyarország eléggé le van maradva ezen a téren, mert míg a külföldi H&M üzletek már nyáron felpakoltak szebbnél szebb, szinte fillérekért kapható biopamut pólókból, itthon e téren szegényes a kínálat. Nemrég a Glamour indított egy előfizetési akciót, mely során minden előfizetés mellé járt egy öko-bevásárlótáska. Nem érdemes azonban letörni, ha elszalasztottuk az akciót, ugyanis ilyen szatyrokat még itthon is olcsón kapunk. A Marks&Spencer például egy nagyon szimpatikus módot választott: a divatház összeállt David Downtonnal, a híres illusztrátorral, aki megálmodott néhány csodás ökotáskát. A szatyrokon olyan hírességek képe látható, mint Lily Cole, vagy Twiggy. Nekem az utóbbi verzió nagyon megtetszett, és a beígért októberi időponttól jártam is rendszeresen az üzletekbe, de a magyar polcokon még mindig nem találtam belőlük.

Biztos sokan örömmel veszik, hogy végre van egy hasznos divathóbort is, de persze nem elég nézelődni, nem árt néha cselekedni is. Csapj hát a karácsonyi kívánságlistádhoz egy szupertrendi ökotáskát, és nejlonszatyrok helyett hordd azt magadnál, hidd el, hetek alatt megtérül az ára, és a környezetednek is jót teszel vele.

Mit gondolsz a fair trade mozgalomról?

View Results
Create a Blog Poll

2009. november 23., hétfő

Pirelli 2010

Múlt hét végén jött ki a 2010-es Pirelli naptár, ami nekünk, magyaroknak alapvetően nem lenne nagy hír, viszont idén Mihalik Enikőt érte az a megtiszteltetés, hogy a 12 kiválasztott modell egyikeként Brazíliába utazhatott, hogy elkészítsék a fotósorozatot.

Az anyagot az ismert divatfotós, Terry Richardson készítette, a koncepció pedig a természetesség megjelenítése volt, így a modelleken se smink, sem drága ékszerek, de legfőképp ruha nem volt. Richardson állítólag semmilyen mesterséges világítást nem használt a képekhez, az eddig nyilvánosságra került fotók pedig még retusálva sem voltak, igaz, azok csak amolyan werkfotókként szolgálnak.

Mihalik Enikő (jobbra) a Pirelli-naptárban

A Pirelli-naptár elkészítése egyébként mind a fotósnak, mind a modelleknek hatalmas lehetőség. Enikő a Velvetnek azt nyilatkozta, hogy ezzel a munkával már szinte mindent teljesített, amit modellként el akart érni (pont a naptár bemutatójának napján teljesült egy hasonlóan nagy álma, a Victoria's Secret bemutató). A magyar topmodellnek így már csak egyetlen vágya maradt, egy francia, vagy brit Vogue-címlap. Elnézve a 22 éves lány sikereit, ez az álom sem várat magára sokáig.
Az elkészült naptár nem kerül kereskedelmi forgalomba, a cég csupán néhány darabot oszt ki partnereik és persze hírességek közt.

Zoe Phobic 2010 S/S


Ahogy már korábban ígértem, íme a legújabb tavaszi-nyári kollekció Szimon Ágnes Nórától.

2009. november 17., kedd

Jimmy Choo, merre vagy?

Múlt héten ígértem, hogy a Jimmy Choo for H&M kollekcióról igyekszem gyors helyzetjelentést adni. Nos, igyekeznék is, ha lenne miről.

Tegnap nyitás előtt odaballagtam a Vörösmarty téri üzlet elé, ahol az eladók már javában pakolgatták a kirakatot. Ezt a tényt örömmel nyugtáztam, azt hittem, hogy mára tele lesz aggatva a kirakat az új cipőkkel és kiegészítőkkel. Gondoltam, hogy lesz egy külön részleg a boltban, ahonnan majd válogatni lehet, erre tűsarkak helyett a nagy semmi fogadott. A kollekciónak elvileg november 14-én, azaz múlt szombaton kellett volna a boltokba kerülnie. Két verzió lehetséges, vagy elkapkodtak már mindent, ami mozdítható, és bele van varrva a Jimmy Choo címke, vagy még se híre, se hamva a beígért kiegészítőknek. Már épp kétségbe estem volna, amikor az egyik fogason észrevettem egy feltűnően kék címkét. Ééés, igen, egy Jimmy Choo ruha volt az. Sajnos minden örömöm szertefoszlott, amikor végigsimítottam a ruha anyagán. Anyagok neveiben nem vagyok túl jártas, de ez a ruha leginkább arra a szarvasbőrdarabra emlékeztetett, amivel a szemüvegemet szoktam törölgetni. A kellemetlen tapintás mellé ráadásul egy rosszul sikerült szabás, és elbénázott szín társult, és persze egy csinos 59990 Ft-os ár. Szerencsére közben rátaláltam egy másik JC ruhára is, és habár az szintén nem nyerte el a tetszésemet (silány minőség, magas ár), azt a bizonyos kék ruhát valamennyire sikerült feledtetnie.


A H&M legújabb magyarországi üzlete egyébként most pénteken nyílik a Westendben. Kíváncsi vagyok, hogy mit hoznak ki a beígért 1000 négyzetméterből, remélem minél többet. A Jimmy Choo-kollekciót pedig folyamatosan figyelni fogom, ha netán belefutnál egy-egy darabba, kommentelj bátran!

Update: Kiskiflee kommentje szerint az előbb említett első verzió történt meg: a boltokba kerülés délelőttjén minden JC darabot elvittek. Holnap (11. 24.) csekkolom, hogy pótolták-e már a készletet.

2009. november 13., péntek

Mit, és mit ne vegyünk fel a gólyabálra?

Idén is elérkezett a gólyabálszezon, és aki egy kicsit is érintett az ügyben, valószínűleg mostanában fáradhatatlanul kutatta a boltokat egy-egy jó ruha után. Tény, hogy gólyabálra ruhát választani nehéz. Nézzen ki jól, legyen méretben és árban is megfelelő, és persze ne jöjjön velünk szemben az eseményen ötpercenként.

Az első kétségbeesés után érdemes körbenézni a megszokott divatmárkák üzleteiben (pl. Zara, H&M, Pimkie..). Biztosan sokan észrevették már, hogy mostanában a boltokba belépve koktélruhák százai fogadnak minket. Legjobb, ha kiválasztunk a nekünk tetsző ruhákból néhányat, és azok közül próbálunk dönteni a fontosabb paraméterek alapján. A ruha árába feltétlenül kalkuláljuk bele, hogy ha nincs, szükségünk lesz alkalomhoz illő cipőre és táskára is. A Polyvore segítségével összeállítottam egy montázst az idei szezon slágerruháiból.
Sokan elkövetik azt a hibát az ilyen eseményeken, hogy a régi, unalmas verziót választják: bordó műszatén, borzalmas szabás, az egész ruha inkább emlékeztet egy B-kategóriás koszorúslányruhára. Ha jobban megnézzük, ezért az árért egy divatos, elegáns koktélruhát is beszerezhetünk. Egy térd feletti fekete ruhával nem lőhetünk mellé, de ha valami különlegesebbre vágyunk, kedvünk szerint kombinálhatjuk megjelenésünket az idei szezon trendjeivel. Nem véletlenül választottam pánt nélküli darabokat, idén ugyanis nagy mániává vált minden olyan ruha, ami szabadon hagyja a vállat. Ha a fekete túl unalmas, válasszunk merészebb színeket, rózsaszínt, halvány barackszínt, vagy a kék árnyalatait. Azonban arra figyeljünk, hogy nem Halloween-bulira készülünk, így a kiegészítőink színes ruha esetén kizárólag feketék legyenek. Idén bátran engedhetünk a merészebb szabásoknak is, nagyon menő például a hangsúlyos szoknyarész, a deréknál szűkített fazon.
Persze egy ruha sem az igazi megfelelő kiegészítők nélkül. Legfontosabb tényező a cipő. Sajnos a koktélruhához még mindig a magassarkú az ideális választás, karcsúvá, hosszabbá teszi a lábakat, tartásunk szebb lesz tőle. Egy-egy lapos talpú vagy törpesarkú cipő könnyen agyonvághatja a szettünket, így ha nem is állunk annyira a tűsarok pártján, egyszer érdemes túlélni. Ha új a cipő, gyakoroljuk benne a járást, ne csak a lakáson belül, hanem az utcán is, hogy a nagy napon ne kerüljünk kellemetlen helyzetbe. Ha bevállalósabbak vagyunk, választhatjuk a bokacsizma fazont, persze nem a bundás, rojtos verziót, hanem a finom, elegáns darabokat.
És végül, a táska és az ékszerek. Kis táskát vigyünk magunkkal, a maxitáskát kivételesen hagyjuk otthon, és szerezzünk be egy borítéktáskát. Ha nem szeretnénk egész este szorongatni a táskánkat, válasszunk olyat, aminek vékony pántja van, esetleg láncból készült (ebből a fazonból rengeteget találni mostanában). Az ékszerekkel bánjunk óvatosan, ne aggassunk mindent magunkra. Fekete ruha esetén befutó lehet néhány arany, bronz, vagy ezüst árnyaratú nyaklánc, színes ruhákhoz pedig fekete ékszereket válasszunk.
Ha szerencsések vagyunk, megúszhatjuk a gólyabált nagyobb anyagi károk nélkül. Legyetek leleményesek: keressétek az akciókat, nézzétek át a barátnőitek ékszerdobozát, cserélgessetek egymás közt. És ami a legfontosabb: csak olyan ruhát vegyetek meg, amiben jól és kényelmesen érezzük magatokat.

Ha gólyabálos smink- és hajtippeket szeretnél, keresd őket a BH&L-en!

2009. november 12., csütörtök

10 éves a The Room!

Nem túl aktuális, így rövidre fogom: október közepén megjelent a The Room magazin tizedik száma. A színvonalas, igényes kiadású számot hatalmas bulival ünnepelték. A kétféle címlapon a két jelenleg legsikeresebb magyar modell, Mihalik Enikő és Rajzák Kinga szerepel. Mindkettőjükről található fotósorozat a számban, Kinga egy elvontabb, művészi koncepciót jelenített meg a fotós Perlaki Márton segítségével, míg Enikőről ízléses aktfotókat láthatunk. Engem egyedül az ára (2500 ft) tartott vissza attól, hogy megkaparintsam, de a fa alatt mindenképp ott lesz.

2009. november 8., vasárnap

Johanna Cox - Mi lett vele?

Anno a képernyőre, pontosabban a monitorra tapadva néztem a Stylista epizódjait. Imádtam, mert jó volt kicsit bepillantani a kedvenc újságom kulisszái mögé, és maga az ötlet is nagyon új volt. Kezdettől fogva Johannát tartottam a legtehetségesebbnek, aki végül meg is nyerte az első - és úgy tűnik, sajnos egyetlen - szériát. A műsorban a főnyeremény többek közt egy egyéves fizetett junior editor állás volt, mely a való életben már réges rég lejárt, így egyre inkább kezdett foglalkoztatni, hogy mi lett Johanna sorsa.

A választ szeptemberben kaptam meg, amikor is végre beszereztem a brutális terjedelmű September Issue-t, és belelapoztam az Impresszumba: a junior editor posztnál még mindig Johanna Cox neve szerepelt. Persze már korábban is találkoztam a nevével, csak épp bugyuta bulvárpletykákban, de mostanra végre sikerült kikerülnie a "most randizik-e Alec Baldwinnal, vagy nem" körből. Néhány napja az elle.com-on böngésztem, és rátaláltam Johanna blogjára, az ELLE Undercover-re. Már régebben is olvasgattam onnan bejegyzéseket, de a szemem valahogy sosem akadt meg a szerző nevén. Azt már a Stylista alatt is tudtuk, hogy bizarr foglalkozása (kínai katonai elemző, ha jól fordítom) ellenére Johanna hihetetlenül magas fokon ért a divathoz, a blog egy újabb ékes példája ennek az állításnak. Az összes írás rendkívül naprakész, bár meg kell mondjam, megértésükhöz nem mindig elég egy középfokú angoltudás (még egy ok, hogy kicsit rágyúrjak a felsőfokúra). Hogy kicsit kitérjek a blogról, érdemes nézegetni az elle.com-ot, divattól kezdve életmódon át a horoszkópokig mindent megtalálunk rajta, külön ajánlom Joe Zee rovatát, a From A to Zee-t.


Utóiratként: már csak hatot kell aludni, és boltokba kerülnek a H&M számára tervezett Jimmy Choo cipők. Minél előbb igyekszem majd megcélozni az egyik kiszemelt budapesti üzletet, és helyzetjelentést adni a kollekcióról.