2009. augusztus 27., csütörtök

Couture, bőr és bársony, avagy '09 ősz-tél

Soha nem vettem véresen komolyan a divat aktuális alakulását, így ismét megmosolyogtam néhány idei, őszi-téli trendet. Persze mint mindig, most is számos olyan darab van, ami elnyerte a tetszésemet, így például a különböző kézitáskák. Elég esélytelennek tartom, hogy az egyetemre egy kis borítéktáskával fogok betipegni, így ezeket a darabokat csakis különleges alkalmakkor tudom elképzelni. Külön öröm számomra (illetve jelenleg csak remélni tudom), hogy úgy látszik, idén végre kimegy a divatból a táskák karon való hordása. A környezetem 90%-ával ellentétben ugyanis én sikítófrászt kapok attól, amikor meglátok valakit, aki a tízkilós, könyvekkel telepakolt táskáját elegánsan felbiggyeszti a karjára.
A hidegebb hónapokon még mindig jó választás egy szövetkabát, idén a katonai, kicsit fiúsabb fazonú darabok élveznek előnyt, már most rengeteget láttam a boltokban, a Zara például már alaposan felpakolt belőlük. Persze ne álljunk meg itt, bevállalósabbaknak visszatért a magasított váll, a HM-ben sok Balmain-fazonú dzsekit láttam. Kiegészítők terén egyre nagyobb teret hódítanak maguknak a couture cipők, illetve ékszerek. Ezek persze nem hétköznapokra való lábbelik, de szerintem a kép magáért beszél:


Ha már a cipőknél tartunk, íme az idei őszi-téli szezon egyik legvisszataszítóbb trendje, legalábbis számomra. Jobb, ha megbarátkozunk az 'over-the-knee boots' kifejezéssel, ez lesz ugyanis az idei tél nagy divatja. A kifejezés a térd fölé érő csizmát takarja, de beleférnek az erősen combig érő lábbelik is. Remélem itthon nem lesznek túl kelendőek ezek a csizmák, legalábbis én egy lányt sem tudok elképzelni a jó öreg Budapest utcáin egy ilyenben.


A tavalyi évhez hasonlóan idén ősszel is divatos a bőrdzseki, mindenféle színben és fazonban. Elegánsabb alkalmakra válasszunk karcsúsított fazonú, esetleg bársonyból készült ruhadarabokat, melyek szintén jellemzői lesznek a szezonnak.
Összegzésként, sok minden mutat jól a kifutón, de csínján kell bánni a trendek utcára való átmentésével. A 2009-es őszi-téli szezon szerintem egy igen logikus példa erre.

Nincsenek megjegyzések: